Πέντε συν πέντε προσφορές για τα δύο τμήματα του Οδικού Αξονα Κρήτης

B2Green avatar
15:04, 18/10/2018
Business > Υποδομές > Νέα

Πέντε συν πέντε προσφορές για τα δύο τμήματα του Οδικού Αξονα Κρήτης

Thermogas

Πέντε υποψήφιοι εκδήλωσαν σήμερα ενδιαφέρον για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, και άλλοι πέντε για το δεύτερο τμήμα που προωθείται με ΣΔΙΤ. Στον πρώτο διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona και η γαλλική Vinci. Στον δεύτερο διαγωνισμό, για το έργο ΣΔΙΤ, ενδιαφέρονται οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Acciona αλλά έχουμε και δύο εκπλήξεις. Η J&P ΑΒΑΞ κατέθεσε προσφορά σε κοινοπραξία με το γνωστό ευρωπαϊκό fund Marguerite που επενδύει σε υποδομές και συμμετέχει ήδη στην εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μαζί με την Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου. Ενδιαφέρον εκδήλωσε, επίσης, ο ισραηλινός όμιλος Shikun Binui με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων στη χώρα του και όχι μόνο και ετήσια έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ.

Αντικείμενο των διαγωνισμών είναι η χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ), που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Πρόκειται για το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας». Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, το τελευταίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από Νεάπολη μέχρι Αγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με προϋπολογισμό περί τα 50 εκατ. ευρώ.

Φώτης Κόλλιας
fotisk2@euro2day.gr

euro2day.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 15:04, 18/10/2018
3DR - Μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτου
The Solar Future Greece 2019
Bravo Awards 2019
INVENT ICT
ΕΛΙΠΥΚΑ - 1ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL