''Χωματερή'' ρυπογόνων οχημάτων η Ανατολική Ευρώπη

''Χωματερή'' ρυπογόνων οχημάτων η Ανατολική Ευρώπη

Η καλή φήμη του ντίζελ στην Γερμανία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα τα τελευταία χρόνια. Το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων και η απαγόρευση κυκλοφορίας σε παλαιότερης τεχνολογίας ντιζελοκινητήρες στο κέντρο πολλών γερμανικών πόλεων έχει συρρικνώσει τις τιμές μεταπώλησης γύρω στο 20% στη Γερμανία. Πολλά από τα οχήματα, για τα οποία η ζήτηση έχει μειωθεί σημαντικά στη γερμανική αγορά, καταλήγουν στις αντιπροσωπείες και τις μάντρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προς μεγάλη απογοήτευση όσων ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος.

Στη Ρουμανία, όπου καταλήγουν παραδοσιακά τα περισσότερα μεταχειρισμένα από τη δυτική Ευρώπη, τα ντιζελοκίνητα αυξήθηκαν στη διετία 2017-2018 ξεπερνώντας τις 30.000. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και η Τσεχία. Ο Πετρ Πρίκρυλ από τον εμπορικό σύνδεσμο μεταχειρισμένων κάνει μάλιστα λόγο για εισβολή: «Οι Τσέχοι εισαγωγείς πηγαίνουν στη Γερμανία και εκμεταλλεύονται την αβεβαιότητα των Γερμανών καταναλωτών».

Στη Σερβία οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν φθηνά, υποστηρίζει ο έμπορος μεταχειρισμένων Σλόμπονταν Κουργκούζ. Η Σερβία είναι μια από τις λίγες χώρες των Βαλκανίων, στις οποίες επιτρέπεται η εισαγωγή οχημάτων τεχνολογίας Euro 3. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο εισαγωγέων αυτοκινήτων ο μέσος όρος των μεταχειρισμένων είναι περίπου 12 ετών.

«Χωματερή» ρυπογόνων οχημάτων η Ανατολική Ευρώπη

Στη Ρουμανία ο μέσος όρος των οχημάτων υπολογίζεται από τον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA σε περίπου 16 χρόνια παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια εφαρμόζεται το μέτρο της απόσυρσης. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στη Τσεχία όπου τα αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο 14 ετών. Στην Πολωνία ξεπερνούν τα 13 χρόνια και στην Κροατία τα 14. Στη Γερμανία ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων τοποθετείται στα 9 χρόνια.

Η μεγάλη ζήτηση για παλαιότερα γερμανικά ντίζελ έχει αντίκτυπο και στους Γερμανούς εμπόρους. Περίπου το 30% δηλώνει ότι δέχεται τηλεφωνήματα ενδιαφερομένων από το εξωτερικό που θέλουν να αγοράζουν ντιζελοκίνητα.

Οι μαζικές πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας στη κεντρική και ανατολική Ευρώπη εξοργίζει περιβαλλοντικές οργανώσεις. Ο Γιαν Πίνος από το κίνημα Ουράνιο Τόξο (Hnuti Doha) στην Πράγα τονίζει ότι «η νότια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη δεν μπορεί να γίνεται χωματερή ρυπογόνων οχημάτων». Δυστυχώς όμως, συνεχίζει ο τσέχος ακτιβιστής, στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχει ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει σύμβολο στάτους. Όσο μεγαλύτερο το όχημα, τόσο το καλύτερο».

dw.com

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

Building Green Open Space 2019
B2Green
By B2Green.gr 16:36, 04/02/2019

12th International Scientific Conference on Energy and Climate Change
ΟΙΚΟΔΟΜΗ EXPO 2019
14o ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL