ΟΣΕ: Το περιπετειώδες ταξίδι από τις ντιζελάμαξες στην ηλεκτροκίνηση

ΟΣΕ: Το περιπετειώδες ταξίδι από τις ντιζελάμαξες στην ηλεκτροκίνηση

Την πλήρη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του δικτύου του ΟΣΕ, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σηματοδοτεί η έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός. Πρόκειται για το τελευταίο κομμάτι του δικτύου στο οποίο κινούνταν ντιζελάμαξες. Αποτέλεσμα ήταν στο δρομολόγιο από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη να διακόπτεται η κίνηση των συρμών στο Λιανοκλάδι, προκειμένου να αλλάξει η μηχανή από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη. Η διαδικασία πραγματοποιείται χειροκίνητα και καθυστερεί τουλάχιστον 15-20 λεπτά το δρομολόγιο, ενώ στη συνέχεια αλλάζει πάλι η μηχανή στο Παλαιοφάρσαλο, ώστε να κινηθεί υπό τάση το τρένο μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Η ολοκλήρωση των έργων θα «οδηγήσει» το ταξίδι μεταξύ πρωτεύουσας και Θεσσαλονίκης να διαρκεί περίπου 4 ώρες από έξι σήμερα. Η ονομαστική (αυτή που αναγράφεται επισήμως στο εισιτήριο) διάρκεια του ταξιδιού σήμερα ανέρχεται στις 5 ώρες και 20 λεπτά, ωστόσο σπάνια ολοκληρώνεται σε λιγότερο από έξι ώρες.

Ο ΟΣΕ έθεσε πριν από λίγες ημέρες υπό τάση την ηλεκτροκίνηση στο εν λόγω τμήμα μετά την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών. Η επιτυχής ολοκλήρωση των δοκιμαστικών δρομολογίων θα σημάνει τη συνέχισή τους μέχρι ο ΟΣΕ να δώσει το πράσινο φως και σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό εντός του τρέχοντος μηνός η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ξεκινήσει τα δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Την επόμενη Τετάρτη πρόκειται να διεξαχθεί ειδικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με ηλεκτροκίνητο συρμό, παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και του γενικού γραμματέα Μεταφορών Θ. Βούρδα.

Σε δεύτερο χρόνο, κατά πάσα πιθανότητα προς το τέλος του έτους θα επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο η κίνηση των συρμών στη γραμμή, μετά και την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης, μειώνοντας το ταξίδι στις 3 ώρες και 25 λεπτά. Η γραμμή, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης που είναι προγραμματισμένη να γίνει ταυτόχρονα με την εκτέλεση των δοκιμαστικών δρομολογίων.

Πληροφορίες που θέλουν την έλευση από την Ιταλία του Pendolino (ETR-485), συνεπάγονται την επιτάχυνση της άφιξής του στην Ελλάδα σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό που το ήθελε να καταφθάνει στο τέλος του έτους. Οι ίδιες πληροφορίες μιλούν για έλευση και άλλων τεσσάρων τρένων από την Ιταλία μέχρι το τέλος καλοκαιριού, που θα δρομολογηθούν στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με στόχο ο χρόνος να μειωθεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Στην πραγματικότητα όμως φαίνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει σε διαδικασία αναζήτησης του τρένου, το οποίο τελικά θα εξυπηρετεί το πλήρως ηλεκτροκινούμενο, γρήγορο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στο αμαξοστάσιο του Ρέντη ετοιμάζονται 2 ηλεκτρομηχανές και βαγόνια για τα express δρομολόγια. Συγκεκριμένα, τροποποιούνται εξωτερικά και θα έχουν ένα βαθύ μπλε χρώμα που θα καλύπτει όλες τις επιφάνειες. Δεν πρόκειται για χρωματισμό αλλά για κάλυψη, καθώς με αυτόν τον τρόπο ευελπιστούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιμετωπίσουν και το θέμα της αισθητικής των τρένων που σήμερα είναι επίσης καλυμμένα... με γκράφιτι.

Σιδηροδρομικές πηγές ωστόσο φαίνεται ότι διαφωνούν ως προς το πότε θα διεξαχθεί το πρώτο γρήγορο επιβατικό δρομολόγιο (κάτω των τεσσάρων ωρών). Επισημαίνουν ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι εκκρεμότητες σε όλη τη γραμμή (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ETCS από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη). Μόνο με την ολοκλήρωση αυτών των έργων θα μπορέσουν τα τρένα να φτάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο ελληνικών πόλεων. Ταυτόχρονα θα συνεχιστούν και συνοδά έργα στο Τιθορέα - Δομοκός, που όμως δεν επηρεάζουν την κυκλοφορία της γραμμής.

Μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε περίπου τέσσερις ώρες, με ένα δρομολόγιο την ημέρα (τα υπόλοιπα δρομολόγια θα διαρκούν περίπου 4.30 ώρες) και θα πραγματοποιούνται τρεις στάσεις σε Λιανοκλάδι, Λάρισα και Κατερίνη. Η δρομολόγηση των express τρένων εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του Μαΐου, αλλά ακόμα και τα υπόλοιπα δρομολόγια θα εκτελούνται σε ταχύτερους χρόνους, περίπου σε 4 ώρες και 20 λεπτά. Το γρήγορο δρομολόγιο θα ξεκινάει νωρίς το πρωί από τη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει το απόγευμα από την Αθήνα. Σκέψεις υπάρχουν και για τη δρομολόγηση δεύτερου τρένου, το οποίο θα κάνει την αντίστροφη διαδρομή, δηλαδή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι το γρήγορο δρομολόγιο θα διεξάγεται σε μία από τις διαδρομές σε πρώτη φάση.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

kathimerini.gr/

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

Building Green Open Space 2019
B2Green
By B2Green.gr 17:51, 13/05/2019
12th International Scientific Conference on Energy and Climate Change
ΟΙΚΟΔΟΜΗ EXPO 2019
14o ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL