Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο δεν οδηγείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο δεν οδηγείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Thermogas

Φαίνεται ότι κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία αυτές τις μέρες εξετάζει σε κάποιο βαθμό τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως στη Σαγκάη φέτος, αρκετοί κατασκευαστές καυχιούνταν για τα σπορ πρωτότυπα αυτοκίνητά τους και έκαναν λόγο για την επικείμενη παραγωγή τους.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται γρήγορα και η παραγωγή μπαταρίας ενισχύεται -σε μεγάλο βαθμό χάρη στην Κίνα, όπου η ζήτηση μπαταρίας αυξήθηκε κατά περισσότερο από 175% το πρώτο τρίμηνο.

Πριν παρασυρθούμε σε εικόνες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τρέχουν στις οδικές αρτηρίες, υπάρχει μια πραγματικότητα που πρέπει να λάβουμε υπόψη: Τα οχήματα που απευθύνονται σε καταναλωτές παραμένουν λίγα και όσα προορίζονται για τους δρόμους εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά.

Πώς, παρά τις μεγάλες φιλοδοξίες και τις επενδύσεις, μπορεί να παραμείνει αυτό το φράγμα κόστους; Ένας από τους κύριους ενόχους είναι η τεχνολογία μπαταριών.

Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ενώ οι μπαταρίες έχουν καταστεί λιγότερο ακριβές τα τελευταία χρόνια, δεν είναι ακόμα αρκετά φθηνές για να τοποθετήσουν το συνολικό κόστος ενός "πράσινου" αυτοκινήτου στο ίδιο επίπεδο με ένα κανονικό. Στην Κίνα, η μέση τιμή πώλησης για τις μπαταρίες στο τέλος του περασμένου έτους ήταν κοντά στα 180 δολάρια ανά κιλοβατώρα, μειωμένη κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά ακόμα υψηλότερη από τις προσδοκίες των εμπειρογνωμόνων και των αναλυτών.

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές μπαταριών όπως η Samsung SDI Co., η SK Innovation Co. και η LG Chem Ltd. της Νότιας Κορέας, η κινεζική Contemporary Amperex Technology Co. και η ιαπωνική Panasonic Corp. προωθούν την εμπορία μπαταριών επόμενης γενιάς για χρόνια. Καθώς οι παραγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξάνονται, οι εταιρείες προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες. Ωστόσο, η τεχνολογία δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους ήταν κατά μέσο όρο αρνητικά και οι ελεύθερες ταμειακές ροές είναι ασταθείς.

Τώρα οι προσδοκίες επιστρέφουν στην πραγματικότητα. Λαμβάνοντας υπόψη την αργή ανάπτυξη των μπαταριών, τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να πάνε τόσο μακριά και δεν μπορούν να φορτίζουν τόσο γρήγορα όσο ήλπιζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αναλυτές αυξάνουν ακόμη και τις προβλέψεις τους για τη μέση τιμή πώλησης των μπαταριών κατά 20% τα επόμενα χρόνια. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των υλικών όπως του κοβαλτίου και του λιθίου πέφτουν εξαιτίας της έλλειψης ζήτησης.

Εν τω μεταξύ, ό,τι έχει να κάνει με τη χημεία αποδεικνύεται δύσκολο. Για να φτάσουν τα αυτοκίνητα πιο μακριά, οι κατασκευαστές πειραματίστηκαν με τη σύνθεση των μπαταριών, προσπαθώντας να αυξήσουν το ποσοστό του νικελίου στο 80% από 60%, μειώνοντας παράλληλα την ποσότητα κοβαλτίου και μαγγανίου. Αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και γι' αυτό οι προσπάθειες να καταστούν οι μπαταρίες πιο οικονομικά προσιτές, λειτουργικές και ασφαλείς αποτυγχάνουν. Το νικέλιο τείνει επίσης να θερμαίνεται πάρα πολύ και οι μπαταρίες μπορούν να πάρουν φωτιά, εμποδίζοντας τις προσπάθειες για να γίνουν εμπορικά αξιόπιστες.

Δεν συγχρονίζονται
Η χωρητικότητα των μπαταριών παγκοσμίως αυξάνεται, αλλά η τεχνολογία δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα

Αυτό δεν σημαίνει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχει σταματήσει. Οι αναλυτές της Goldman Sachs Group Inc. εκτιμούν ότι εάν υπάρξει "σταθερή πρόοδος" στην τεχνολογία των μπαταριών τότε το κόστος για τις υπάρχουσες μπορεί να μειωθεί κατά 30% έως 40% το πολύ. Αλλά ακόμη και αυτό είναι απίθανο να φέρει τις τιμές σε ένα επίπεδο στο οποίο οι καταναλωτές θα "αγοράζουν ενεργά" τέτοια αυτοκίνητα χωρίς επιδοτήσεις, σημειώνουν.

Η σκληρή αλήθεια είναι ότι, είτε μας αρέσει είτε όχι, οι περιβαλλοντικές ρυθμίσεις στις μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και η Ευρώπη ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κάθε κόστος. Οι τιμές των μετοχών και οι αποτιμήσεις μειώθηκαν αισθητά κατά το παρελθόν έτος για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και των εξαρτημάτων τους. Ίσως είναι καιρός οι επενδυτές να αποδεχτούν ότι η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια θα είναι πιο σταδιακή.

Της Anjani Trivedi - Bloomberg

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 08:37, 15/05/2019
ΠΣΕΜ Παθολογία Κτιρίων 2019

Bravo Awards 2019
ΕΛΙΠΥΚΑ - 1ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
Energy Commodities 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL