«Ακτωρ» κατά «Αττικό Μετρό» για το μετρό Θεσσαλονίκης

B2Green avatar
08:52, 26/06/2019
Business > Υποδομές > Νέα

«Ακτωρ» κατά «Αττικό Μετρό» για το μετρό Θεσσαλονίκης

Νέο κύκλο αποζημιώσεων και καθυστερήσεων ετοιμάζεται να ανοίξει η «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη. Με επιστολή του, ο ανάδοχος του έργου (Ακτωρ) υποστηρίζει ότι η παράλειψη της εταιρείας να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την απόκτηση εννέα ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά έχει συνέπειες στο χρονοδιάγραμμα του έργου και του προκαλεί οικονομική ζημία. Επισημαίνει καθυστερήσεις στην εκπόνηση μελετών και μιλάει για «παρατεταμένη μη ορθολογική εκτέλεση των εργασιών».

Η επιστολή προς την «Αττικό Μετρό» για την επέκταση προς Καλαμαριά εστάλη στις 7 Ιουνίου. Με την επιστολή η εταιρεία δείχνει μια αρκετά διαφορετική εικόνα από αυτή που η «Αττικό Μετρό» παρουσιάζει για το έργο στη Θεσσαλονίκη.

Η «Ακτωρ» εγκαλεί την «Αττικό Μετρό» για τη μη τήρηση των υποχρεώσεών της σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, υποστηρίζοντας ότι αυτό οδηγεί σε συνεχείς καθυστερήσεις το έργο. Για παράδειγμα, διαμαρτύρεται για τη μη έγκαιρη ανάθεση εννέα συμβάσεων για την εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων, που δημιουργεί πρόβλημα στον συντονισμό μεταξύ των επιμέρους εργασιών. «Η παράλειψή σας όχι μόνο προκαλεί καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου, αλλά επιπλέον επιφέρει δυσμενείς οικονομικές συνέπειες σε βάρος μας, εξαιτίας της παρατεταμένης μη ορθολογικής εκτέλεσης των εργασιών και της υποπαραγωγικής και ζημιογόνου παραμονής μας στο έργο, συμπεριλαμβανομένων και των συνεπειών που επέρχονται εξαιτίας αυτών στις σχέσεις μας με τους προμηθευτές», επισημαίνει ο εργολάβος του έργου. Να σημειωθεί ότι προ μηνός, ερωτώμενος από την «Κ» σχετικά με τους διαγωνισμούς αυτούς, ο πρόεδρος της εταιρείας Γιάννης Μυλόπουλος εκτίμησε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. «Ολοκληρώνονται οι δύο (σ.σ.: από τους εννέα) μεγάλοι διαγωνισμοί για τη σηματοδότηση και τα ηλεκτρομηχανολογικά, που είναι αυτοί που επείγουν. Θα υπογραφούν συμβάσεις μέσα στον Ιούνιο», ανέφερε.

Η «Ακτωρ» επισημαίνει στην ίδια επιστολή και σειρά άλλων, επιμέρους προβλημάτων στο ίδιο έργο. Για παράδειγμα, αναφέρει ότι οι μελέτες έχουν καθυστερήσει με αποκλειστική υπαιτιότητα της «Αττικό Μετρό», «εξαιτίας της συνεχιζόμενης παράλειψής σας να μας χορηγήσετε σχετική πληροφόρηση».

Σημειώνει ότι ένας από τους προμηθευτές έχει δεσμεύσει πόρους «τους οποίους θα διαθέσει σε άλλο έργο αν δεν λάβει άμεσα απάντηση, κάτι που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση το έργο». Επίσης, αναφέρει ότι δεν έχουν δοθεί οδηγίες για κάποιες αλλαγές στην περιοχή του επίσταθμου Μίκρας, που επιφέρουν αλλαγές οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στον σχεδιασμό του βασικού έργου.

«Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας προκειμένου να μη χαθεί ακόμα περισσότερος χρόνος με αποκλειστική υπαιτιότητά σας, επιφυλασσόμενοι ρητά εκ νέου για τις χρονικές και οικονομικές συνέπειες», καταλήγει η επιστολή, προαναγγέλλοντας την κατάθεση νέων αιτημάτων αποζημίωσης.

Υπενθυμίζεται ότι ο ανάδοχος του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ήδη λάβει 140 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις, για τη βασική γραμμή του έργου. Το έργο επίσης θα επιβαρυνθεί κατά (τουλάχιστον) 20 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου», που «εξαιρέθηκε» από το έργο (άγνωστο παραμένει αν η Ε.Ε. θα ζητήσει επιστροφή της χρηματοδότησης που αντιστοιχεί στον σταθμό). Να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση του σταθμού «Βενιζέλου» μετατίθεται συνεχώς και, σύμφωνα με τις τελευταίες δημόσιες τοποθετήσεις της ηγεσίας της «Αττικό Μετρό», θα γίνει το 2024 (χωρίς κανείς να μπορεί να μιλήσει με ασφάλεια, αφού δεν υπάρχει σαφές σχέδιο για τις εργασίες). Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις του προέδρου της «Αττικό Μετρό», η βασική γραμμή βρίσκεται σήμερα στο 70% και αναμένεται να παραδοθεί το 2020, ενώ σε αντίστοιχο ποσοστό προόδου βρίσκεται και η επέκταση προς Καλαμαριά, η λειτουργία της οποίας τοποθετείται στο τέλος του 2021. Η εταιρεία πάντως δεν φείδεται οράματος, παρά τα οργανωτικά της προβλήματα, καθώς τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκε ότι θα δημοπρατήσει τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά της πόλης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

kathimerini.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

Building Green Open Space 2019
B2Green
By B2Green.gr 08:52, 26/06/2019
3DR - Μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτου
Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής 2019
12th International Scientific Conference on Energy and Climate Change
ΟΙΚΟΔΟΜΗ EXPO 2019
14o ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL