Θωμάς: Ζήτημα μηνών η ηλεκτρονική αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ

Θωμάς: Ζήτημα μηνών η ηλεκτρονική αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ

Η αλλαγή του ενεργειακού μείγματος αποτελεί βασική δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης δήλωσε, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας- αρμόδιος για θέματα ενέργειας και φυσικών πόρων, Γεράσιμος Θωμάς, επισημαίνοντας ότι τον Δεκέμβριο του 2019 θα είναι έτοιμο το αναθεωρημένο Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με την αρμόδια επιτροπή να ξεκινά τις συνεδριάσεις της, την επόμενη εβδομάδα.

Μιλώντας στη ημερίδα που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ, με θέμα «τις ενεργειακές εξελίξεις στη χώρα εν μέσω των δομικών μεταβολών προς το νέο ενεργειακό μοντέλο», ο κ. Θωμάς σημείωσε πως «προχωράμε σε συλλογικό σχεδιασμό και όχι σε αποσπασματικές δράσεις, με βάση τα νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών».

Το ενεργειακό μείγμα και η στρατηγική για το νέο New green deal είναι «συμβατή με το όραμα του μέλλοντος» είπε ο ίδιος κι απαντώντας στο ερώτημα για το πως θα προχωρήσει η Ελλάδα ανέφερε ότι θα τεθούν στο επίκεντρο οι επιπτώσεις, η λειτουργία της ηλεκτρικής ενέργειας και το ρυθμιστικό μοντέλο υποδομών.

«Η σωστή λειτουργία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου περνούν από το target model.Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα μέχρι το 2020. Στενότερη παρακολούθηση (ΕΧΕ ΑΕ, ΑΔΜΗΕ ΑΕ), ισχυρότερος εποπτικός ρόλος της ΡΑΕ, επιβολή κυρώσεων», είναι μερικά από τόσα προτείνεται να πραγματοποιηθούν, όπως επισήμανε.

Αναφορικά με την ασφάλεια εφοδιασμού αερίου σε περιφερειακή διάσταση και τις δράσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτούνται, η ΡΑΕ, με το υπουργείο και την ΕΕ έχουν σε πλήρη εξέλιξη μια διαβαλκανική μελέτη επικινδυνότητας, έτσι ώστε να «πετύχουμε τη βέλτιστη αγορά φυσικού αερίου».

Ο κ. Θωμάς κάλεσε σε «συστράτευση» όλους τους εμπλεκομένους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, να γίνει ο ανασχεδιασμός να «προχωρήσουμε και να ρίξουμε και το κόστος και να προσελκύσουμε νέους επενδυτές στο χώρο.Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για "διάλογο ουσίας", έχουμε πολύ διάθεση. Όχι όμως και πολύ χρόνο»,τόνισε ο υφυπουργός.

Ζήτημα μηνών η ηλεκτρονική αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ

Στο τελικό της στάδιο βρίσκεται η διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης για τη δραστική απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης/τροποποίησης της άδειας παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και «στόχος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), αποτελεί αυτή να είναι απλή, διαφανής και ταχεία, πλήρως ηλεκτρονική, τουλάχιστον για τις τεχνολογίες και τα έργα για τα οποία δεν υπάρχει ανάγκη βαθύτερης εξέτασης στο στάδιο αυτό».

Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Δρ. Νικόλαος Μπουλαξής,προσθέτοντας ότι «φιλοδοξία μας είναι να αξιολογηθεί το σύνολο σχεδόν των εκκρεμών αιτήσεων για τα έργα αυτά με το νέο καθεστώς, ει δυνατόν, εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 ή και νωρίτερα. Εφόσον οι προτάσεις της ΡΑΕ υιοθετηθούν και νομοθετηθούν εντός του Οκτωβρίου, τότε το νέο πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2019», υπογράμμισε μιλώντας στην ημερίδα.

Για την επίτευξη των στόχων διείσδυσης της ανενώσιμης ενέργειας, μπορεί βασική προϋπόθεση να αποτελεί η επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας, αλλά σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΡΑΕ, απαιτείται και η λήψη άλλων μέτρων όπως η αναθεώρηση του οικείου Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και ο συναφής εναρμονισμός των περιφερειακών χωροταξικών σχεδιασμών, ο καθορισμός χρήσεων γης, η αύξηση του οφέλους των κατοίκων περιοχών στις οποίες εγκαθίστανται ΑΠΕ και η ενίσχυση των ενεργειακών κοινοτήτων στη βάση των προβλέψεων της οδηγίας.

Ο κ Μπουλαξής, χαρακτήρισε ως υποδειγματικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη μείωση του κόστους, τις διαγωνιστικές διαδικασίες ΑΠΕ που διενεργήθηκαν από τη ΡΑΕ μετά τη θέσπιση του νέου πλαισίου ενώ γνωστοποίησε οτι μέχρι τις αρχές του 2020, πρόκειται να πραγματοποιηθούν νέοι διαγωνισμοί από τη ΡΑΕ, για μη ώριμα έργα «και συγκεκριμένα σε Εύβοια και Κρήτη και πιθανόν και Κυκλάδες».

Σύμφωνα με τον κ Μπουλαξή «αποδοτικές μονάδες παραγωγής, επέκταση των δικτύων και κατασκευή αποθηκευτικών μονάδων, είναι ορισμένες από τις αναγκαίες ενεργειακές υποδομές που χρειάζεται η Ελλλάδα», και «αποτελεί στοίχημα για τη χώρα που θα πρέπει να επιταχυνθεί η κατασκευή των αναγκαίων έργων».

Όπως εξήγησε, πέρα από τη συμβολή τους στην ανταγωνιστικότητα, θα συνδράμουν καθοριστικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, στη συνεκτικότητα της εσωτερικής και ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας, καθώς ενισχύουν τη διασύνδεση της χώρας με αντίστοιχες υποδομές γειτονικών χωρών στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, καθιστώντας την έτσι πραγματικό ενεργειακό σταυροδρόμι με ισχυρή γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία.

Αναφερόμενος στη διασύνδεση της Κρήτης, ο πρόεδρος της ΡΑΕ, σημείωσε ότι είναι «ανάγκη το έργο να προχωρήσει απρόσκοπτα, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και όλοι οι φορείς θα πρέπει να συμβάλλουν σε αυτό». Ξεκαθάρισε πως «δεν χωρούν παλινδρομήσεις, ή άλλου είδους προσκόμματα που οδήγησαν σε αναίτιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου. Προέχει η εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος που προφανώς πραγματοποιείται με την ταχεία υλοποίησή του. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες διασυνδέσεις των νησιών», είπε και υπενθύμισε ότι απόφαση της ΡΑΕ, είναι: η διασύνδεση του συνόλου των νησιών, πλην του Καστελόριζου και του Αη Στράτη από το Αιγαίο, και των Οθωνών και της Ερεικούσσας από το Ιόνιο, με στόχευση την ολοκλήρωσή τους μέχρι το 2030.

«Για τα μη διασυνδεόμενα νησιά, με πιλοτικές εφαρμογές στον Άη Στράτη και στο Καστελόριζο, η ΡΑΕ στηρίζει τη μετατροπή τους σε "πράσινα νησιά", με καινοτόμες λύσεις που συνδυάζουν παραγωγή από ΑΠΕ και αποθήκευση και υιοθέτηση ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης, που περιλαμβάνουν τους συμβατικούς σταθμούς, υπό κατάλληλο σχήμα για την καλύτερη δυνατή συνεργασία των επιμέρους μονάδων».

Επισήμανε επίσης ότι προκειμένου ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), να μπορέσει να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο που του επιφυλάσσει η αναγκαιότητα αυτή, αλλά κυρίως το ευρωπαϊκό δίκαιο, "θα πρέπει να γίνει ανταγωνιστικός και αυτοδύναμος ενώ σημείωσε ότι μεταξύ των προκλήσεων περιλαμβάνεται και το νέο μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης που ανοίγει σιγά-σιγά στη χώρα.

Ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού, κίνδυνοι και οι λύσεις

«Στο ισχυρό ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης του μεριδίου του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, αλλά και στην τελική κατανάλωση, κατά την επόμενη δεκαετία", ο πρόεδρος της ΡΑΕ ανέφερε ότι «κρίνεται αναγκαία η δημιουργία νέων πυλών εισόδου αερίου και η δυνατότητα διαχείρισής τους στη χώρα μας, για τη διαφοροποίηση πηγών και εισόδων, για τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας, αλλά και την επίτευξη ανταγωνιστικών τιμών για τον Έλληνα καταναλωτή».

Όπως είπε, «αν και έχει καταβληθεί τεράστια προσπάθεια από την ΡΑΕ σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ και τους θεσμικούς φορείς και διαχειριστές, για την οχύρωση της χώρας έναντι κινδύνων που σχετίζονται με την ενεργειακή τροφοδοσία της, ωστόσο μελέτες επικινδυνότητας φυσικού αερίου που εκπονεί η αρχή, δείχνουν ότι είναι αναγκαία η περαιτέρω ενίσχυση του ενεργειακού μας συστήματος σε ενδεχόμενη κρίση φυσικού αερίου».

Ενδεικτικά ανέφερε «την ακραία αλλά όχι αδύνατη περίπτωση διακοπής του δρόμου ρωσικού αερίου μέσω Σιδηροκάστρου και Κήπων, για αξιόλογο χρονικό διάστημα ακόμα και εβδομάδων, ιδίως σε χειμερινή περίοδο στο άμεσο μέλλον (1-2 έτη), τουλάχιστον μέχρι τη λειτουργία του TAP ή των FSRUs και της αποθήκευσης, ακόμη και υπό μερική μόνο απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων».

Για το λόγο αυτό, όπως ο ίδιος διευκρίνισε «απαιτείται η εκπόνηση ειδικής μελέτης και σαφής χρονο-προγραμματισμός των πιθανών αποσύρσεων μονάδων σε σχέση με τη δυνατότητα λειτουργίας νέων».

Στις δυνατότητες αποθήκευσής της το μέλλον της ενέργειας από ΑΠΕ

Το μέλλον της ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές συνδέεται με τις δυνατότητες αποθήκευσής της και «χωρίς αποθήκευση και ισχυρές διασυνδέσεις δε νοείται ανάπτυξη ΑΠΕ, για την επίτευξη της απανθρακοποίησης»,σημείωσε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, διευκρινίζοντας ότι η λειτουργία της αποθήκευσης σε ανταγωνιστικό περιβάλλον είναι η βασική κατεύθυνση που ακολουθείται πανευρωπαϊκά, ωστόσο, καθίσταται αναγκαία η περαιτέρω στήριξή της για τις υπηρεσίες εκείνες που δεν αμείβονται από την αγορά, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια ανάπτυξής της.

«Η ανάπτυξη αποθηκευτικών μονάδων αποσυνδεδεμένη από την ανάπτυξη ΑΠΕ υπό το ίδιο σχήμα, είναι επίσης», πρόσθεσε, μια διάσταση την οποία προωθεί η ΡΑΕ σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ, «με εξέταση πιλοτικής εφαρμογής στην Κρήτη για το μεταβατικό διάστημα 2020-2023 και με επέκταση στα λοιπά νησιά. Σύντομα θα συζητηθούν ειδικότερα και με την αγορά σχετικές προτάσεις».

Σύμφωνα με τον κ Μπουλαξή, το ενεργειακό τοπίο στη χώρα βρίσκεται σε μια ριζική μεταβολή, η οποία σταδιακά θα ολοκληρωθεί στα επόμενα λίγα έτη και τόνισε ότι οι βασικές γραμμές της ενεργειακής πολιτικής φαίνεται να ξεκαθαρίζουν, στη βάση τόσο της ευρωπαϊκής, όσο και της διεθνούς ενεργειακής στρατηγικής. Κρίσιμος παράγοντας αποτελεί και η ομαλή προσαρμογή των συμμετεχόντων στη νέα ενεργειακή πραγματικότητα, «ιδίως δε των επιχειρήσεων που κατέχουν δεσπόζουσα θέση, αλλά και για τους σημερινούς μικρότερους, που φιλοδοξούν να μεγεθύνουν τη συμμετοχή τους στην αγορά, και θα κληθούν να λειτουργήσουν σε ένα πιο ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον σε περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο».

Ο ίδιος εξέφρασε αισιοδοξία, ότι όλοι οι φορείς και συμμετέχοντες στην ενεργειακή αγορά θα συνεργαστούν για την ομαλή μετάβαση στο Target Model, χαρακτηρίζοντας «αναγκαία» την ολοκλήρωση του εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού, «ώστε αυτός επικυρωθεί με την έκδοση της προβλεπόμενης από το νόμο υπουργικής απόφασης».

Διαβάστε παρακάτω τα βασικά σημεία της ομιλίας του Υφυπουργού Ενέργειας:

«Δρομολογούμε την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος στοχεύοντας στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενεργειακή ασφάλεια και σε χαμηλότερο κόστος ενέργειας για τον καταναλωτή και τις επιχειρήσεις. Η δέσμευση αυτή θα αποτυπώνεται στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Είναι ένα σχέδιο φιλόδοξο, με έμφαση στις ΑΠΕ, την εξοικονόμηση ενέργειας, τις νέες τεχνολογίες, τον ρόλο του φυσικού αερίου ως καύσιμο που θα συμβάλει στην σταδιακή αλλά και επιταχυνόμενη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων, η οποία όπως έχει πει και η ΡΑΕ είναι απαραίτητη για τη χώρα και πρέπει να γίνει με συλλογικό σχεδιασμό και όχι με αποσπασματικές αποφάσεις και δράσεις.

Ο σχεδιασμός αυτός θα γίνει με βάση τα νέα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών αλλά και όλης της Ελλάδας, ούτως ώστε να προχωρήσει γρήγορα με τις απαραίτητες επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα.

Το ενεργειακό μείγμα της χώρας και η ενεργειακή στρατηγική της χώρας θα είναι συμβατή με το NewGreenDeal που έχει προετοιμάσει η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με το όραμα του μέλλοντος.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος ; Θα επικεντρωθώ σε δυο θέματα, στην λειτουργία της ηλεκτρικής ενέργειας και στην προώθηση των απαραίτητων υποδομών.

Οι δομικές αλλαγές που θα λάβουν χώρα τα επόμενα χρόνια στηρίζονται στη σωστή λειτουργία της αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου όλα περνάνε από την αγορά του targetmodel που προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2020. Είναι απαραίτητο να έχει υλοποιηθεί μέχρι τότε και γι' αυτό αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο να λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα, μαζί με τους φορείς που εμπλέκονται. Θα υπάρξει στενότερη παρακολούθηση των χρονοδιαγραμμάτων του ΑΔΜΗΕ και του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, θα ενταθεί ο εποπτικός ρόλος της ΡΑΕ και αν υπάρχουν αποκλίσεις από τις προθεσμίες θα επιβληθούν κυρώσεις.

Πέρα από αυτό θα πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργήσει η μεταβατική περίοδος. Για το μεταβατικό στάδιο, είναι σημαντικό να λειτουργήσει οργανωμένη αγορά προθεσμιακών συναλλαγών, με συμμετοχή παραγωγών, προμηθευτών και συμμετεχόντων. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο έχει προβλέψει τις διαδικασίες αυτές που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά έως ότου τεθεί σε λειτουργία το targetmodel ώστε να καλυφθεί και πιθανό κενό που τυχόν προκύψει μετά το τέλος των δημοπρασιών ΝΟΜΕ

Παράλληλα, πρέπει να επιταχύνουμε τα μέτρα και για τη λειτουργία της αγοράς Φυσικού Αερίου. Πανευρωπαϊκά βρίσκεται σε εξέλιξη ο διάλογος για τον μετασχηματισμό της εν λόγω αγοράς, στη βάση του GasTargetModel που ανέπτυξε ο ACER (Ευρωπαϊκός Οργανισμός των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας) και στην επικαιροποίησή του που περιλαμβάνεται στη μελέτη «Γέφυρα για το 2025» (Bridgeto 2025) που εντόπισε νέες προοπτικές: Σύζευξη μικρών αγορών σε μεγαλύτερες περιφερειακές, πιο ευέλικτος προσδιορισμός του κόστους μεταφοράς ώστε να ανταποκρίνεται στους ολοένα και μικρότερους βαθμούς χρησιμοποίησης των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, η ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά λιανικής και η διαμόρφωση ομοιόμορφων όρων αδειοδότησης στην προμήθεια είναι μερικές από τις ρυθμιστικές παρεμβάσεις που βρίσκονται υπό συζήτηση και θα πρέπει να δρομολογηθούν.

Στον τομέα των υποδομών αερίου και του συνεπαγόμενου κόστους χρήσης ο ευρωπαϊκός κανονισμός τιμολόγησης προσέδωσε διαφάνεια στη διαμόρφωση των τιμών και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα καθώς προσδοκά να αποτελέσει πύλη αερίου για την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επιπλέον, στον τομέα της ασφάλειας εφοδιασμού αερίου αναδεικνύεται η περιφερειακή διάσταση του θέματος. Υπό αυτό το πρίσμα εξετάζονται πλέον τόσο οι μελέτες επιπτώσεων, όσο και προληπτικά σχέδια δράσης αλλά και τα σχέδια έκτακτης ανάγκης. Η ΡΑΕ υπό το νέο της ρόλο ως αρμόδια αρχή για την ασφάλεια εφοδιασμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντονίζει τη Διαβαλκανική Μελέτη Εκτίμησης Επικινδυνότητας.

Η σημαντικότητα της όλης προσπάθειας έγκειται στο γεγονός ότι η περιοχή μας παραμένει εκτεθειμένη σε επιπλοκές που επηρεάζουν τη Ουκρανική οδό εφοδιασμού. Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα μεγάλα έργα υποδομής με πρώτο τον αγωγό TAP και στη συνέχεια τον IGB, το FSRU της Αλεξανδρούπολης και την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου της Καβάλας θα μεταβάλλουν άρδην το τοπίο αυτό και θα δημιουργήσουν νέο δυναμισμό στην αγορά.

Η ασφάλεια εφοδιασμού περνά από τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της αγοράς φυσικού αερίου, στο πλαίσιο του Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Η σχετική μελέτη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ευελπιστούμε ότι η δομή της νέας αγοράς -που θα επιτρέπει εν καιρώ και την παροχή προθεσμιακών προϊόντων- θα προσδώσει την απαιτούμενη ρευστότητα και θα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, ο ρόλος των οποίων είναι καίριος στη μεταλιγνιτική εποχή.

Οι αλλαγές αυτή στη χονδρεμπορική αγορά αερίου δημιουργούν την ανάγκη για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου αλλά και τροποποιήσεις της νομοθεσίας, στις οποίες το Υπουργείο θα προβεί έγκαιρα όπου χρειάζεται.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την βαθμιαία, αλλά ταχεία αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας είναι οι επενδύσεις στα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Δίνουμε προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και στην εισαγωγή έξυπνων μετρητών στο Δίκτυο Διανομής, ώστε να δημιουργηθούν αποκεντρωμένες αγορές ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι επενδύσεις στα Δίκτυα Μεταφοράς και Διανομής θα επιταχυνθούν με την εισαγωγή ιδιωτικών κεφαλαίων. Εχει ήδη εξαγγελθεί ότι θα προχωρήσουμε σε ιδιωτικοποιήσεις των δικτύων διανομής και στο φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισμό, όπως έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί και τα δίκτυα μεταφοράς, οι οποίες θα ενισχυθούν μέσω της πώλησης περαιτέρω ποσοστού του κράτους στον ΑΔΜΗΕ.

Έχοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αλλαγής του ενεργειακού μείγματος, οι Διαχειριστές των Δικτύων Μεταφοράς και Διανομής βρίσκονται στην καρδιά των ενεργειακών συστημάτων και στην καρδιά των εξελίξεων. Χρειαζόμαστε Διαχειριστές που θα συνεργάζονται αποτελεσματικά με τους συμμετέχοντες, θα είναι δυναμικοί και θα μπορούν να επιταχύνουν τα επενδυτικά τους προγράμματα.

Οι δομικές αυτές αλλαγές στην αγορά και στα Δίκτυα Μεταφοράς και Διανομής δημιουργούν απαιτήσεις για τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία χρειάζεται νέες ρυθμιστικές πρακτικές για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ιδιωτικοποιημένης αγοράς. Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι για την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων, να δοθούν κίνητρα από τον Ρυθμιστή. Κατά την τρέχουσα ευρωπαϊκή πρακτική, αυτό γίνεται μέσω της μεθοδολογίας έγκρισης εσόδου βάσει κινήτρων απόδοσης (incentiveregulation), μετακινούμενοι σταδιακά από το μοντέλο που στηρίζεται στο κόστος. (costbased).

Το ισχύον νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο παρέχει ήδη κάποιες αρχικές προβλέψεις εναρμονισμένες με τις ανωτέρω πρακτικές, κατά την κατάρτιση της μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμολογίων μη ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων. Είναι ικανοποιητικό για εμάς που η ΡΑΕ έχει δρομολογήσει τις πρακτικές αυτές σε ορισμένα μεγάλα έργα ώστε να ενισχύσει το incentiveregulation για την ανάπτυξη των δικτύων. Αυτό είναι μια μεγάλη δομική αλλαγή που θα επιτρέψει την επιτάχυνση των επενδύσεων και την καλύτερη λειτουργία των δικτύων που θα είναι βασισμένα στα ιδιωτικά κεφάλαια και την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Το καινούριο μείγμα ενέργειας αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ποσοστό ΑΠΕ στην παραγωγή ενέργειας. Η Ελλάδα έχει τεράστιο δυναμικό που μπορεί να αναπτύξει, αλλά υπάρχουν παθογένειες σε σχέση με τον χρόνο που απαιτείται για την αδειοδότηση των νέων επενδύσεων σε ΑΠΕ. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να μειώσει αυτόν τον χρόνο ώστε να προσεγγίσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (δυο χρόνια). Αποτελεί ζητούμενο από την κοινοτική οδηγία για τις ΑΠΕ, αλλά και βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσουμε γρήγορα. Το Υπουργείο και η ΡΑΕ –που έχει εμπλοκή στις καθυστερήσεις των αδειοδοτήσεων- θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί για να διαχειριστούμε τις αιτήσεις που έχουν συσσωρευθεί και να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο πλαίσιο για τις νέες άδειες. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο προωθούμε τις ΑΠΕ, αλλά θα μπορέσουμε και α μειώσουμε το κόστος και να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις και επενδυτές στον κλάδο.

Είμαστε αποφασισμένοι σε συνεργασία με όλους τους εποπτευόμενους φορείς και τους παράγοντες της αγοράς να λάβουμε όλες τις απαραίτητες αποφάσεις σαν Πολιτεία για να δρομολογήσουμε την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος και να στηρίξουμε τη ΡΑΕ ώστε να διαχειριστεί με δυναμικό τρόπο τις επερχόμενες αλλαγές και να βρίσκεται στο προσκήνιο των κινήτρων που θα απαιτηθούν για την ενεργειακή μετάβαση».

euro2day.gr

Κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου με την αξιοπιστία της ENERGY 4YOU

B2Green
By B2Green.gr 19:10, 08/09/2019
Thermal Drones
NanoDomi
Kostal Solar
Πράσινη ανάπτυξη για όλους
The Solar Future Greece 2019
Bravo Awards 2019
INVENT ICT
ΕΛΙΠΥΚΑ - 1ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL