Άκυρος ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό

B2Green avatar
10:43, 11/09/2019
Business > Υποδομές > Νέα

Άκυρος ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό

Tην κατάργηση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ και την επαναδημοπράτηση του έργου με νέους όρους που θα είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου, προανήγγειλε χθες από τη βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Κατά την ακρόαση της νέας διοίκησης με Πρόεδρο τον κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο πρώην βουλευτή Πιερίας της ΝΔ και τον κ. Κωνσταντίνο Κουτσούκο διευθύνοντα σύμβουλο και μέχρι σήμερα Διευθυντή Υποστήριξης Ανάπτυξης & Εκμετάλλευσης, στην «Εγνατία Οδό ΑΕ.», ο υπουργός Υποδομών αλλά και οι βουλευτές της Επιτροπής επέκριναν την πολιτική της υπέρογκης ανατίμησης των διοδίων που είχαν συμφωνηθεί με τους θεσμούς τον περασμένο Δεκέμβριο.

«Η αύξηση των διοδίων οφείλει να είναι λελογισμένη» δήλωσε ο κ. Καραμανλής λέγοντας ότι δεν έγινε με ορθολογικό τρόπο. Ο υπουργός επέκρινε την πολιτική της απελθούσας πολιτικής ηγεσίας λέγοντας ότι υποσχέθηκαν αυξήσεις στο πλαίσιο της τέταρτης αξιολόγησης που δεν έκαναν και κληρονόμησε η παρούσα κυβέρνηση.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το κυριότερο πρόβλημα σήμερα είναι ότι η Εγνατία είναι ένα ασυντήρητος δρόμος και ότι ο διπλασιασμός των διοδίων είναι εξωπραγματικός.

Όπως είπε με την υφιστάμενη χρέωση η διαδρομή Ηγουμενίτσα –Αρδάνιο κοστίζει 17,40 λεπτά, με αύξηση της χρέωσης ανά χιλιόμετρο στα 5 λεπτά, το κόστος εκτινάσσεται σε 29,10 λεπτά και φτάνει τα 41,50 ευρώ με την αναπροσαρμογή των τιμολογίων. «Αυτό δείχνει την προχειρότητα της μελέτης και του σχεδιασμού».

Στις τιμές των διοδίων αναφέρθηκε και ο βουλευτής Ιωαννίνων και πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε την πολιτική της με σύνθημα την κατάργηση των διοδίων. Πέντε χρόνια μετά ούτε τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια δεν κατάφερε να ολοκληρώσει.

Όπως δήλωσε, ο ΣΥΡΙΖΑ με υπουργικές αποφάσεις εξαιρούσε από την πληρωμή διοδίων αυθαίρετα πολίτες. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι οδηγοί πληρώνουν διόδια για την διαδρομή από Γιάννενα –Ηγουμενίτσα ενώ δεν πληρώνουν για την διαδρομή από Θεσπρωτία-Ηγουμενίτσα όπως και για το Μέτσοβο!

Από την πλευρά του ο κ. Κουτσούκος υπογράμμισε ότι σήμερα το μεγάλο αγκάθι της Εγνατίας εξακολουθεί να είναι τα άδεια ταμεία της καθώς όλα τα έσοδα από τα διόδια πλην Μαλγάρων και Ευζώνων, εξυπηρετούν το δάνειο ύψους 350 εκ. ευρώ προς την Πειραιώς. Όπως τονίστηκε, το δάνειο έχει αποπληρωθεί αλλά υπάρχει διαφορά με την τράπεζα ως προς την καταβολή τόκων με αποτέλεσμα να συνεχίζουν τα διόδια να εισπράττονται από την Πειραιώς.

Μαριάννα Τζάννε

newmoney.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 10:43, 11/09/2019
Εκλογές ΤΕΕ 2019
ΤΜΕΔΕ
ΤΕΕ
3DR - Μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτου

14o ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ»
The Solar Future Greece 2019
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL