ΣΕΕΠΕ: Επίδομα θέρμανσης σε νοικοκυριά με εισόδημα έως €50.000-Ανθεί το λαθρεμπόριο

ΣΕΕΠΕ: Επίδομα θέρμανσης σε νοικοκυριά με εισόδημα έως €50.000-Ανθεί το λαθρεμπόριο

Thermogas

Με τιμή στα 1,02 ευρώ το λίτρο αναμένεται να εκκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα στις 15 Οκτωβρίου η πώληση του πετρελαίου θέρμανσης. Θα είναι φθηνότερο 11% από την περσινή αντίστοιχη περίοδο (1,146 ευρώ) και 10% χαμηλότερο από την περασμένη Άνοιξη (1,136 ευρώ).

Τις εκτιμήσεις αυτές κάνει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, με τον πρόεδρο του Γιάννη Αληγιζάκη να ζητά την επέκταση της χορήγησης του επιδόματος και σε οικογένειες με υψηλότερα εισοδήματα, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτό την αναθέρμανση των πωλήσεων του καυσίμου.

Οι εταιρίες – μέλη του ΣΕΕΠΕ έχουν χάσει το 70% του τζίρου του πετρελαίου, καθώς τα νοικοκυριά στην περίοδο της οικονομικής ύφεσης και της έκρηξης των φόρων έκοψαν την αγορά του αναζητώντας εναλλακτικές μορφές θέρμανσης. «Η αύξηση της φορολογίας αποφασίστηκε καθώς το κράτος δεν μπορούσε να ελέγξει το λαθρεμπόριο», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος στη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με τους δημοσιογράφους, υποστηρίζοντας πως «ο κλάδος αντιλαμβάνεται το ό,τι δεν υπάρχουν περιθώρια για τη μείωση των φόρων, ωστόσο το κράτος θα μπορούσε να διευρύνει τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης».

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη ο κρατικός προϋπολογισμός χορήγησε 57 εκατ. ευρώ για τη διάθεση του περσινού επιδόματος. Αν ανέβαζε τα εισοδηματικά κριτήρια στα 50.000 ευρώ το κονδύλι ναι μεν θα διπλασιαζόταν, ωστόσο τα δημόσια ταμεία θα εισέπρατταν περισσότερα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ μια και θα ανέβαινε η κατανάλωση του καυσίμου.

Αδυναμία ελέγχου

Οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών δεν μετρούν, όμως, οικονομικές απώλειες μόνο από την υψηλή φορολόγηση του πετρελαίου θέρμανσης, η οποία έριξε την κατανάλωση.

Τα στελέχη του ΣΕΕΠΕ εξέφρασαν την ανησυχία τους για το γεγονός της αδυναμίας ελέγχου της παραβατικότητας από τις κρατικές αρχές, καθώς και της μετάθεσης όλο και πιο πίσω χρονικά μέτρων που έχουν θεσπιστεί για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια.

Ήταν το 2009, όταν για πρώτη φορά θεσπίστηκε με νόμο μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων κατά της παράνομης διακίνησης υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό, το οποίο προέβλεπε την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών κι εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (από φορολογικές αποθήκες έως αντλίες πρατηρίου) δεν λειτουργεί ακόμα ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, «αυτό οφείλεται στο, ότι δεν έχει εκδοθεί έως σήμερα η Υπουργική Απόφαση που αφορά την εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών στις φορολογικές αποθήκες, σχετικά με τον τρόπο, τον χρόνο, το είδος, τη συχνότητα αποστολής και τη γραμμογράφηση των δεδομένων του συστήματος, που θα αποστέλλονται στη Γ.Γ.Π.Σ. για διασταύρωση στοιχείων με το ήδη εγκατεστημένο στα πρατήρια». Κατ’ επέκταση δεν μπορεί να γίνει διασταύρωση της ορθότητας των στοιχείων της προμηθεύτριας Εταιρίας, με αυτά που οι Πρατηριούχοι καταχωρούν οι ίδιοι στο σύστημα του πρατηρίου.

Επιπλέον, η εφαρμογή του συστήματος κατά το τμήμα που εγκαταστάθηκε (πρατήρια), παρουσιάζει προβλήματα αξιοποίησης, που οφείλονται, στην έλλειψη του κατάλληλου λογισμικού (software), εξοπλισμού (hardware) και επαρκούς προσωπικού ελέγχου στην ΑΑΔΕ και ΓΓΠΣ με συνέπεια:

  • Τη μη αξιοποίηση και κατηγοριοποίηση (π.χ. αιτία διακοπής ή απενεργοποίησης συστήματος) του συνόλου των ειδοποιήσεων (alarms) που αποστέλλονται στη ΓΓΠΣ.
  • Την αυθαίρετη επαναλειτουργία του συστήματος από τους εγκαταστάτες, χωρίς τεκμηρίωση της αιτίας διακοπής, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
  • Να μην ελέγχεται ο πρατηριούχος ή ο εγκαταστάτης για την αιτία διακοπής ή επαναλειτουργίας του συστήματος.

Επίσης, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, αν και η ΑΑΔΕ έχει κάνει σημαντικά βήματα στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, εντούτοις ο αρχικός στόχος για την επέκταση και αξιοποίηση του συστήματος εισροών εκροών των καυσίμων από 31 Δεκεμβρίου του 2018 έχει μετατεθεί για το τέλος του 2021.

Πέραν αυτών σε εκκρεμότητα παραμένει από το 2012 η τροποποίηση σχετικής υπουργικής απόφασης για την εγκατάσταση συστημάτων GPS στα βυτιοφόρα, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η έκδοση 18 υπουργικών αποφάσεων που προβλέπει ο τελευταίος νόμος του Απριλίου του 2019 για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην αγορά των καυσίμων.

Χρήστος Κολώνας
x.kolonas@euro2day.gr

euro2day.gr

Θέλω προσφορά για θέρμανση!

B2Green
By B2Green.gr 08:42, 08/10/2019
Ariston
Calda Energy - Aermec
NanoDomi

Bravo Awards 2019
ΕΛΙΠΥΚΑ - 1ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
Energy Commodities 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL