Στοιχεία και αριθμοί για τις εκπομπές ρύπων από αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές [γραφήματα]

Στοιχεία και αριθμοί για τις εκπομπές ρύπων από αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές [γραφήματα]

Thermogas

Οι αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3,5% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ. Ωστόσο οι ρύποι που εκπέμπονται κατά τις διεθνείς μεταφορές από αέρα και θάλασσα αυξάνονται ταχύτατα και συμβάλλουν άμεσα στην αλλαγή του κλίματος.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κυκλοφορίας εξαιτίας του μεγάλου αριθμού επιβατών και του εμπορίου. Οι τομείς αυτοί έγιναν πρόσφατα μέρος των προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε ψήφισμα που εγκρίθηκε πριν τη διάσκεψη κορυφής για το κλίμα του ΟΗΕ (COP25), το ΕΚ ζητά μια πιο φιλόδοξη πολιτική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις αεροπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η ενίσχυση των μέτρων που προσανατολίζονται στην αγορά και αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, είναι ένα παράδειγμα.

Οι ταχύτερα αυξανόμενες πηγές εκπομπών αερίων θερμοκηπίου

Οι εκπομπές από τις διεθνείς αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκαν κατά 130% και 32% αντίστοιχα τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Πρόκειται για την ταχύτερη αύξηση σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών - ο μόνος τομέας στον οποίο οι εκπομπές είχαν ανοδική πορεία από το 1990.

Παρά τις βελτιώσεις στην κατανάλωση καυσίμων, οι εκπομπές από τα αεροπλάνα το 2050 αναμένεται να είναι 7 έως 10 φορές υψηλότερες από τα επίπεδα του 1990, ενώ οι εκπομπές των πλοίων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 50% έως 250%.

Η εναέρια και θαλάσσια κυκλοφορία

Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της κυκλοφορίας. Ο αριθμός των επιβατών των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ τριπλασιάστηκε από το 1993 και το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο γνώρισε σημαντική άνοδο κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι δίνουν μεγάλη προσοχή στο αποτύπωμα άνθρακα κατά τη μεταφοράς τους. Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου πάνω από ένας στους δέκα, ισχυρίζεται ότι δίνει ιδιαίτερη σημασία στο αποτύπωμα άνθρακα των μεταφορών του.

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση των εκπομπών από τις αεροπορικές και ναυτιλιακές μεταφορές

Η ΕΕ έχει λάβει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από τις αεροπορικές μεταφορές μέσω του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ETS). Στο συγκεκριμένο σύστημα το ΕΚ θέλει να συμπεριλάβει και τις θαλάσσιες μεταφορές. Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του παγκόσμιου δικαίου, οι ιδιοκτήτες μεγάλων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμων των πλοίων τους.

Η ΕΕ συνεργάζεται με τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας για την εφαρμογή ενός παγκόσμιου μέτρου προσανατολισμένου στην αγορά, γνωστό ως "Corsia", με το οποίο οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους επενδύοντας σε πράσινα έργα, όπως η δενδροφύτευση.

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 20:09, 08/12/2019
ΔΕΠΑ
Climatherm Energy 2020»
Verde.Tec 2020»
Energy Commodities 2020»
B2Green.gr Εγγραφή Newsletter

Επίσημοι Υποστηρικτές Των:

Σύνδεσμος Εταιριών Φωτοβολταϊκών
Ashrae Hellenic Chapter
Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου
Association of Energy Engineers - Ελληνικό Παράρτημα
Institute of Zero Energy Buildings
Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών - ΠΣΥΠΕΝΕΠ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιριών Μόνωσης - ΠΣΕΜ
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας - ΕΒΗΕ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης - ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.Π.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων - ΠΟΕΒΥ
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου - ΣΕΚΑ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος - ΠΑΣΕΠΠΕ
ΠΟΒΑΣ
ΚΑΠΕ EnergyHUBforALL