Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


Διπλό στοίχημα με το πωλητήριο της ΔΕΠΑ Υποδομών

Διπλό στοίχημα με το πωλητήριο της ΔΕΠΑ Υποδομών

Thermogas

Διαβάστε σχετικά:


«Εμβληματική» ιδιωτικοποίηση χαρακτήρισε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών απευθυνόμενος σε διεθνείς επενδυτές κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Capital Link στη Νέα Υόρκη.

Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως προσβλέπει σε σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον και σύμφωνα και με δημοσίευμα του Euro2day.gr στις 2 Νοεμβρίου ηχηρά ευρωπαϊκά ονόματα Διαχειριστών Δικτύων Διανομής φυσικού αερίου, όπως η γερμανική Ε.ΟΝ και η ιταλική Italgas, αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Πληροφορίες του Euro2day.gr, λένε και για ενδιαφέρον από ελληνική εταιρεία, όπως από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στο διαγωνισμό είτε η ίδια είτε εταιρεία μέλος της, που δεν σχετίζεται με τη δραστηριότητα της στην προμήθεια φυσικού αερίου.

Παρών αναμένεται να δώσουν και συνταξιοδοτικά και επενδυτικά funds, τα οποία δελεάζονται... με ρυθμιζόμενες αποδόσεις επί των απασχολούμενων κεφαλαίων του δικτύου διανομής (WACC) της τάξης του 7% με 8%.

Επιπλέον, η ΔΕΠΑ Υποδομών έχει μπροστά της ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου. Η διείσδυση του καυσίμου έχει καθυστερήσει σημαντικά στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να είναι στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ενώ εξ αυτού του λόγου το πεδίο δράσης του νέου ιδιοκτήτη της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι μεγάλο και προσοδοφόρο.

Πέρα, όμως, από αυτό το στοίχημα της προσέλκυσης επενδυτών, η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΔΕΠΑ, έχει άλλο ένα στοίχημα να κερδίσει, το οποίο αποτελεί και βαρόμετρο για την έλευση μεγάλων εταιρειών στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό της έγκαιρης και ταχείας σύστασης της νέας εταιρείας, η οποία προκύπτει μετά τη μερική διάσπαση της ΔΕΠΑ. Με βάση το νόμο που ψηφίστηκε πριν από περίπου 10 μέρες η δημόσια επιχείρηση μετασχηματίζεται εταιρικώς με τη μερική διάσπαση του κλάδου των υποδομών και την απόσχιση των συμμετοχών της στα διεθνή έργα.

Με δεδομένη τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα, ο εταιρικός μετασχηματισμός της ΔΕΠΑ αποτελεί και το βαρόμετρο για την έλευση υποψηφίων επενδυτών. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει θέσει ως ημερομηνία υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών την 14η Φεβρουαρίου του 2020, αλλά η αίρεση που υπάρχει και στο νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι πως για να διεξαχθεί η φάση των δεσμευτικών προσφορών θα πρέπει να έχει συσταθεί η ΔΕΠΑ Υποδομών.

Στα ντεσού των όρων του διαγωνισμού της πώλησης του μεριδίου του ΤΑΙΠΕΔ (65%) και των ΕΛ.ΠΕ (35%) είναι το γεγονός πως οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να έχουν εμπειρία σε κλάδους φυσικού αερίου ή πετρελαίου ή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι προμηθευτές ή έμποροι. Υπάρχουν οι εξαιρέσεις της νομοθεσίας που δεν επιτρέπουν τέτοιες δραστηριότητες στα δίκτυα διανομής αερίου. Αν δε, υπάρχει κοινοπραξία την τεχνική εμπειρία θα πρέπει να την έχει τουλάχιστον ένα από τα μέλη της.

Επιπλέον, τα ίδια κεφάλαια μίας εταιρείας που θα συμμετάσχει θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ή υψηλότερα από 350 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο στην τελευταία τριετία κι επιπλέον πάνω από 350 εκατ. ευρώ το τελευταίο έτος των προαναφερόμενων χρήσεων. Αν πρόκειται για fund θα πρέπει να έχει μη επενδεδυμένο και δεσμευμένο κεφάλαιο τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ.

Σε περίπτωση κοινοπραξίας, οι οικονομικές απαιτήσεις πρέπει να ικανοποιούνται από το σύνολο της κοινοπραξίας που σταθμίζεται με τη συμμετοχή καθενός από τα μέλη της.

Ένας ακόμη όρος του διαγωνισμού είναι πως στις περιπτώσεις της κοινοπραξίας το κάθε μέλος θα πρέπει να έχει συμμετοχή τουλάχιστον 10% και ο επικεφαλής 34%.

Χρήστος Κολώνας
x.kolonas@euro2day.gr

euro2day.gr

Θέλω νπροσφορά για θέρμανση με φυσικό αέριο!

B2Green
By B2Green.gr 08:54, 10/12/2019