ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ροή ενημέρωσης του B2Green έχει μεταφερθεί στο news.B2Green.gr
Πόλεμος για τις χρεώσεις στον σιδηρόδρομο
Διαβάστε σχετικά:
Τελευταία άρθρα B2Green
- Στην εκκίνηση μεγάλες επενδύσεις για την αποθήκευση ενέργειας
- Ν. Τσεμάνης: Χωροταξικοί απολογισμοί
- Ο κατάλογος με τις αιτήσεις επενδυτών ΑΠΕ, κύκλου Δεκεμβρίου
- Ποιες επιχειρήσεις επαναλειτουργούν τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου • Λίστα
- ΠΟΜΙΔΑ: Να δημοσιευτεί άμεσα η απόφαση με τους ΚΑΔ για τη μείωση μισθωμάτων
Η πρώτη μεγάλη μάχη στον σιδηρόδρομο είναι γεγονός. Με αιχμή τις χρεώσεις για τη συντήρηση, η Rail Cargo Logistics Goldair στρέφεται εναντίον της κυρίαρχης ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατηγορώντας την για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, καταγγέλοντας μάλιστα 400% υψηλότερες χρεώσεις. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για πρώτη φορά σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα κληθεί να ξεμπλέξει το κουβάρι, που θα βάλει ουσιαστικά σφραγίδα στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς...που παραμένει εν πολλοίς στα χαρτιά.
Η πολυσέλιδη καταγγελία της πρώτης νεότευκτης ιδιωτικής εταιρείας που κάνει εμπορευματικά δρομολόγια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, της Rail Cargo Logistics Goldair που κατά 49% ανήκει στους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους, έχει δύο σκέλη. Από τη μία μεριά την τιμολογιακή πολιτική, με την κατηγορία ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά) εφαρμόζει στην ανταγωνίστριά της ακριβότερες χρεώσεις. Ως αποτέλεσμα η συντήρηση μηχανών και τρένων της Rail Cargo Logistics κοστίζει ακριβότερα κατά 400% από της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσδίδοντας στη δεύτερη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Το δεύτερο σκέλος αφορά τις λεγόμενες δεσμευμένες πωλήσεις, μέσω των οποίων μια εταιρεία για να λάβει μια υπηρεσία αναγκάζεται να αγοράσει ένα ολόκληρο πακέτο υπηρεσιών. Σε αυτό το σκέλος, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί η συνδρομή και η εμπειρία της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ουσιαστικά, η απόκτηση από την ιδιωτική πια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέλους του Ομίλου FSI στον οποίο ανήκουν και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, της πρώην κρατικής Ελληνιής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηοδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) πυροδότησε την κόντρα.
Ως προς τη διαδικασία, έχει δοθεί περιθώριο 15 ακόμα ημερών (μετά την πρώτη αναβολή) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να καταθέσει στη ΡΑΣ τη δική της θέση. Κατόπιν η ΡΑΣ έχει στη διάθεσή της διάστημα 6 εβδομάδων προκειμένου να διερευνήσει την υπόθεση, ενώ σε θέματα που χρειαστεί τη βοήθεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ζητήσει τη συνδρομή της. Οι πρώτες επαφές που μπορούν να οδηγήσουν ακόμα και σε κοινή απόφαση ΡΑΣ και Επιτροπής Ανταγωνισμού έχουν ήδη γίνει σε θετικό προς αυτή την κατεύθυνση κλίμα.
Σε κάθε περίπτωση, πληροφορίες θέλουν την πλευρά της καταγγέλουσας εταιρείας Rail Cargo Logistics Goldair να είναι αποφασισμένη να φτάσει την υπόθεση μετά τη ΡΑΣ, στην οποία κατατέθηκε αρμοδίως η καταγγελία, στην Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (εφόσον δεν υπάρξει κοινή απόφαση) κι εφόσον κριθεί απαραίτητο ακόμα και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Κλώντζα Ολγα
Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green
Είσαστε επαγγελματίες του χώρου & ψάχνετε για νέους πελάτες;
Σας περιμένουν ήδη στο Run My Project by B2Green!
Περισσότερες πληροφορίες, ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης:
Πρόσφατα άρθρα
Ροή άρθρων κατηγορίας
- Ποιες επιχειρήσεις επαναλειτουργούν τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου • Λίστα
- Εγκρίθηκαν τρία έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ
- ΣτΕ: Ακυρώθηκε η μεταφορά του καζίνο από την Πάρνηθα στο Μαρούσι
- Διαδραστικό Workshop Δημιουργικότητας και Βιώσιμης Καινοτομίας στις ΜμΕ (online)
- ΕΣΠΑ 2021-27: Το 1ο επίσημο σχέδιο για Εξοικονόμηση Ενέργειας, ΑΠΕ, Περιβάλλον, Διαχείριση Αποβλήτων, Υδάτων κλπ
- Ποιοι θα λάβουν έως 5.000 ευρώ για δημιουργία e-shop • Οι δαπάνες που χρηματοδοτούνται
- Έρχεται παράταση για την επιστρεπτέα προκαταβολή 5
- Φάμελλος για όλα: Λουκέτα αγοράς, εξοικονομώ, δασικοί χάρτες κλπ Δείτε περισσότερα...
Δημοφιλέστερα άρθρα
- Εξοικονομώ: «Να ζητήσουν συγνώμη από τους μηχανικούς»
- ΕΣΠΑ 2021-27: Το 1ο επίσημο σχέδιο για Εξοικονόμηση Ενέργειας, ΑΠΕ, Περιβάλλον, Διαχείριση Αποβλήτων, Υδάτων κλπ
- Δασικοί Χάρτες: Αλαλούμ & «Είπα-Ξείπα» της Κυβέρνησης για να μη χάσει τη μάχη στο ΣτΕ, ενώ δεν παίρνει τέλος η ταλαιπωρία των πολιτών
- Ποιες επιχειρήσεις επαναλειτουργούν τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου • Λίστα
- Κορονοϊός-Θεσσαλονίκη: Τι δείχνει για το ιικό φορτίο το τελευταίο δείγμα από τα λύματα
- Στην εκκίνηση μεγάλες επενδύσεις για την αποθήκευση ενέργειας
- Αυξήθηκε κατά 10% η μέση τιμή ρεύματος στη χονδρική αγορά
- Προσωρινοί ανάδοχοι για τα δίκτυα διανομής αερίου σε Χαλκίδα, Θήβα & Λαμία