Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


Τελευταια νεα

"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

BIMCO: Τα σενάρια για τη ναυλαγορά στη σκιά του κοροναϊού

B2Green avatar
08:46, 24/02/2020
Business > Green Business > Νέα

BIMCO: Τα σενάρια για τη ναυλαγορά στη σκιά του κοροναϊού

Civiltech

Το ξέσπασμα του κοροναϊού έρχεται στη χειρότερη στιγμή για τον κλάδο της ναυτιλίας, ο οποίος διανύει ένα μεταβατικό στάδιο προσπαθώντας να εξισορροπήσει τις πιέσεις που δέχεται από την εφαρμογή του νέου κανονισμού ΙΜΟ 2020 για τα ναυτιλιακά καύσιμα. Σύμφωνα με τη BIMCO, δύο είναι τα πιθανότερα σενάρια για την πορεία του ιού και τις επιπτώσεις του στη ναυτιλία, ενώ ένα τρίτο πιο αρνητικό σενάριο, αυτή τη στιγμή φαντάζει πιο μακρινό.

Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο σενάριο η BIMCO θεωρεί ότι το μεγαλύτερο τμήμα του ιού θα περιοριστεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου και ότι οι Κινέζοι θα επιστρέψουν στις εργασίες τους στις αρχές Μαρτίου, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής, της παραγωγής των διυλιστηρίων και συνακόλουθα της ναυτιλιακής ζήτησης.

Στο δεύτερο σενάριο, η μεγάλης κλίμακας καραντίνα στην Κίνα θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Η ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας και η ομαλοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας θα έρθει από τον Απρίλιο έως το Μάιο.

Στο τρίτο σενάριο, η κρίση συνεχίζεται για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα. Ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο που συνεπάγεται τεράστιες αβεβαιότητες, δεν θεωρείται ως πιθανό και δεν εξετάζεται από την BIMCO.

Liners

Για τον κλάδο των φορτηγών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τις εταιρείες που πραγματοποιούν τα τακτικά μεγάλα εμπορικά δρομολόγια, το πρώτο σενάριο της BIMCO δεν προκαλεί σημαντικά προβλήματα και οι επιπτώσεις περιορίζονται στη μείωση των όγκων για το ενδοασιατικό εμπόριο.

Ωστόσο εάν επαληθευτεί το δεύτερο σενάριο τότε οι επιπτώσεις θα είναι περισσότερο αισθητές στην παγκόσμια αλυσίδα του εμπορίου μεταποιημένων αγαθών. Αυτό θα συμβεί καθώς αρκετοί παραγωγοί στην Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο εξαρτώνται από ημιτελή προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα και επομένως θα πρέπει να περιορίσουν την παραγωγή τους, δημιουργώντας έλλειμμα στην παγκόσμια παραγωγή.

Σε μια τέτοια περίπτωση τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα ποσοστά χρονοναύλωσης πλοίων θα δεχθούν ισχυρές πιέσεις προς τα κάτω. Βεβαίως οι επιπτώσεις θα είναι βραχυπρόθεσμες και στη συνέχεια αναμένεται να υπάρξει ανάκαμψη.

Ωστόσο οι ευρύτερες επιπτώσεις είναι ακόμη δύσκολο να σκιαγραφηθούν με δεδομένο το έλλειμμα πληροφόρησης. Σε κάθε περίπτωση καταδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο εύθραυστες είναι οι ισορροπίες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.

Του Χάρη Φλουδόπουλου

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 08:46, 24/02/2020

Δημοφιλέστερα άρθρα