Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


Τελευταια νεα

Τι θα ισχύσει με το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τι θα ισχύσει με το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Civiltech

Η αναταραχή που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός, ως ήταν εύλογο, δεν θα μπορούσε να μην μεταθέσει χρονικά τα σχέδια του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 500 εκατ. ευρώ. Αρχικά, η διαδικασία σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο, με τη διοίκηση της εισηγμένης να αναφέρει ότι η έκδοση θα λάβει χώρα όταν οι συνθήκες της αγοράς είναι οι κατάλληλες. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία πραγματοποιεί γύρο συζητήσεων με επενδυτές, παρουσιάζοντας το επενδυτικό πρόγραμμά της που είναι της τάξης των 3 δισ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί και από τα προς άντληση κεφάλαια του ομολογιακού.

Κινητικότητα

Η εισηγμένη έχει επιδείξει σημαντική κινητικότητα το τελευταίο διάστημα, ενώ, χθες, αναδείχθηκε κοινοπρακτικά με τη Siemens, ανάδοχος για την κατασκευή και συντήρηση των σταθμών μετατροπής της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, έργο προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ.

Παρότι, η συγκυρία εντός κι εκτός Ελλάδας είναι η χειρότερη από το β 'παγκόσμιο πόλεμο, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης, με πρόσφατο μήνυμά τους προς τους εργαζόμενους επιβεβαίωσε τη δέσμευσή του για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της τάξης των 3 δισ. ευρώ σε υποδομές κι ενέργεια. Από το ποσό αυτό 1,5 δισ. ευρώ αφορά έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και αποθήκευσης ενέργειας.

Στην πρώτη γραμμή των ενεργειακών έργων βρίσκονται η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή και η συμφωνία-της οποίας το ύψος θα μπορούσε να αγγίξει τα 550 εκατ. ευρώ- για την εξαγορά αδειοδοτημένων κι υπό αδειοδότηση αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 270 MW του ομίλου "RF Energy Α.Ε.". Ταυτόχρονα, η ολοκλήρωση των απαιτούμενων νομοθετικών ρυθμίσεων θα επιτρέψει στην εταιρεία να προχωρήσει στην υλοποίηση των έργων αποθήκευσης καθαρής ενέργειας, όπως ο υβριδικός σταθμός Αμαρίου στην Κρήτη και το έργο αντλησοταμίευσης στην Αμφιλοχία, συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Στον τομέα των υποδομών και κατασκευών στην πρώτη γραμμή βρίσκονται το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, η Σύμπραξη Δημόσιου -Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου και το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε-65.

Το επενδυτικό πλάνο των 3 δισ. ευρώ δεν περιλαμβάνει το έργο της κατασκευής του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό, για το οποίο, κοινοπρακτικά με την αμερικανική Mohegan, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον προτιμώμενο επενδυτή, καθώς η προσφορά της Hard Rock δεν έχει γίνει δεκτή από την Επιτροπή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Πρόκειται για επένδυση της τάξης του 1 δισ. ευρώ, όπου η εισηγμένη συμμετέχει με 30%.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
dimitris.delevegos@capital.gr

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 09:09, 31/03/2020