Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


«New deal» στα μεγάλα έργα ετοιμάζει η κυβέρνηση • Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με κατασκευαστικές, Υποδομών & ΤΕΕ

B2Green avatar
08:41, 16/04/2020
Business > Υποδομές > Νέα

«New deal» στα μεγάλα έργα ετοιμάζει η κυβέρνηση • Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με κατασκευαστικές, Υποδομών & ΤΕΕ

Civiltech

Η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αλλαγές του θεσμικού πλαισίου παραγωγής των δημοσίων έργων με στόχο την επιτάχυνση των διαγωνισμών επισήμανε χθες ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τις διοικήσεις των πέντε ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας.

Στην τηλεδιάσκεψη, που είχε αρχικά προγραμματιστεί για την Δευτέρα αλλά πραγματοποιήθηκε χθες, συμμετείχαν οι διοικήσεις των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος και INTRAKAT, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, ο γενικός γραμματέας Δημ. Εργων. Γ. Καραγιάννης, καθώς και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Γ. Στασινός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός τόνισε πως σχεδιάζεται στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης η υλοποίηση ενός πακέτου έργων, αρκετά από τα οποία ούτως ή άλλως βρίσκονται υπό σχεδιασμό ή υπό δημοπράτηση επί χρόνια. Το δυστύχημα είναι πως τα περισσότερα από τα μεγάλα έργα είτε επαναδημοπρατούνται εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία είχαν σχεδιαστεί κατά το παρελθόν (απουσίαζαν μελέτες, δεν είχαν γίνει εγκαίρως οι απαλλοτριώσεις, κ.λπ.), είτε ακυρώνονται εξαιτίας προσφυγών από τους κατασκευαστικούς ομίλους που τα διεκδικούν.

Τελευταίο παράδειγμα είναι ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που κινείται σε τεντωμένο σχοινί, αφού προ ημερών το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκανε δεκτές τις προσφυγές και των δύο διεκδικητών.

Στην κυβέρνηση, όπως προκύπτει και από τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, προωθούν αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις (Ν. 4412/2016), αλλά θεωρούν πως και οι διοικήσεις των ισχυρών ομίλων πρέπει να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση και να μην «γράφουν τις προσφυγές πριν γράψουν τις προσφορές για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό», όπως λένε και οι μηχανικοί. Εξαιτίας των καθυστερήσεων στην μελετητική ωρίμανση των έργων και των προσφυγών, πολλές φορές απαιτούνται τέσσερα και πέντε χρόνια μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση σε έναν σημαντικό διαγωνισμό.

Μεταξύ των μέτρων που εξετάζονται είναι και η ένταξη των μεγάλων έργων υποδομής στις προβλέψεις του νόμου περί στρατηγικών επενδύσεων ώστε να επιταχύνεται η διαδικασία των αδειοδοτήσεων. Εξετάζονται, επίσης, στο πλαίσιο και προτάσεων που κατατέθηκαν από εργοληπτικές οργανώσεις, αλλαγές στη διαδικασία αξιολόγησης και επίβλεψης των έργων, τα τιμολόγια, κ.α.

Την Τρίτη, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε δηλώσει «πρέπει να κάνουμε αυτό που επιτυχώς κάνουν και άλλες χώρες, δηλαδή ρίχνουν χρήματα εκεί που ο πολλαπλασιαστής για την οικονομία είναι πολύ μεγάλος», εξηγώντας ότι αυτό αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, αλλά και επενδύσεις όπως το Ελληνικό. Για ορισμένες από τις αλλαγές που σχεδιάζονται χρειάζεται όμως και η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να ξεπεραστούν χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Φώτης Κόλλιας
fotisk2@euro2day.gr

euro2day.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 08:41, 16/04/2020