Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


Πρόταση για πεζοδρόμηση της οδού Σταδίου

Πρόταση για πεζοδρόμηση της οδού Σταδίου

Civiltech

Και γιατί η Πανεπιστημίου και όχι η Σταδίου; Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο των ημερών, ο γνωστός αρχιτέκτονας Δημήτρης Κονταργύρης επαναφέρει την πρόταση για πεζοδρόμηση της οδού Σταδίου, με την επανα-μετατροπή της οδού Πανεπιστημίου σε δρόμο αμφίδρομης κυκλοφορίας (με το σημερινό της πλάτος οδοστρώματος). Οπως υποστηρίζει, η πρόταση έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα: επιτρέπει την πλήρη και όχι μερική πεζοδρόμηση της Σταδίου, που βρίσκεται σε άμεση επαφή με το Εμπορικό Τρίγωνο, καθώς και τη συνένωση της κάτω πλευράς της πλατείας Συντάγματος με την αρχή της οδού Ερμού, δημιουργώντας έναν τεράστιο ενιαίο δημόσιο χώρο.

Η πρόταση για πεζοδρόμηση της Σταδίου είχε πρωτοκατατεθεί στον δημόσιο διάλογο το 2014, από τους αρχιτέκτονες Δημήτρη Κονταργύρη, Γιώργο Τριανταφύλλου και Ανδρέα Βεντουράκη, με αφορμή τότε την πρόταση για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Πανεπιστημίου (πρόγραμμα Re-think Athens). «Η ιδέα είχε προκύψει από τον Ιωάννη Βεντουράκη, επίσης αρχιτέκτονα και πατέρα του Ανδρέα, στο περιθώριο μιας διάλεξης. Μας άρεσε η ιδέα, την επεξεργαστήκαμε και την παρουσιάσαμε στον Ιανό», λέει ο κ. Κονταργύρης. «Δύο χρόνια αργότερα δημοσιεύσαμε στην "Καθημερινή", μαζί με τον καθηγητή Αθαν. Αραβαντινό και τον συγκοινωνιολόγο Νίκο Βόσκογλου μια πρόταση για την απαλλαγή της πλατείας Συντάγματος από τη διέλευση τροχοφόρων».

Η σημερινή πρόταση έρχεται σε συνέχεια των δύο προηγουμένων, με κάποιες αλλαγές. «Αρχικά είχαμε υποστηρίξει τη μεταφορά της κυκλοφορίας από την οδό Σταδίου στην Ακαδημίας. Ομως, όταν επεξεργαστήκαμε την πρόταση με τη βοήθεια συγκοινωνιολόγων είδαμε ότι δεν είναι η βέλτιστη κυκλοφοριακά. Η πρότασή μου λοιπόν τώρα είναι η οδός Πανεπιστημίου να γίνει και πάλι αμφίδρομη, όπως ήταν μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '60 με 2-3 λωρίδες ανά ρεύμα».

Σύμφωνα με την πρόταση, η ροή της ανόδου θα διοχετεύεται στη λεωφόρο Αμαλίας και κατόπιν στην Οθωνος, από όπου θα συνεχίζει στην οδό Φιλελλήνων (της οποίας το πεζοδρόμιο μπορεί να διαπλατυνθεί στην πλευρά της Πλάκας φθάνοντας τα 7 μέτρα πλάτος). Η είσοδος της κυκλοφορίας από την Πειραιώς προς στην Πανεπιστημίου θα γίνεται με ένα μικρό ζιγκ ζαγκ πάνω από την Ομόνοια. «Ιδανικά θα μπορούσε η κίνηση να ανεβαίνει απευθείας στην Πανεπιστημίου, με κατάργηση ενός μικρού τμήματος της πλατείας μετά το γλυπτό του Ζογγολόπουλου, νομίζω ότι δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη επέμβαση», λέει ο κ. Κονταργύρης.

Η πρόταση έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα: «Πρώτον, η Σταδίου μπορεί να πεζοδρομηθεί σε όλο το μήκος της, διατηρώντας μόνο τη διέλευση λεωφορείων και τρόλεϊ, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Ετσι δημιουργείται ένας μεγάλος πεζόδρομος σε επαφή με το Εμπορικό Τρίγωνο, κάτι που θα δώσει ώθηση σε έναν από τους σημαντικότερους –αλλά τους σοβαρότερα πληγέντες από την οικονομική κρίση– δρόμους του κέντρου. Δεύτερον, καταργεί τη διέλευση οχημάτων κάτω από την πλατεία Συντάγματος, ώστε να ενοποιηθεί με την οδό Ερμού δημιουργώντας έναν τεράστιο δημόσιο χώρο στην καρδιά της πρωτεύουσας. Η πρόταση αυτή βρίσκεται σε συνάφεια και με τις προτάσεις του Δήμου Αθηναίων, καθώς ο περίπατος που προτείνεται να δημιουργηθεί στην Πανεπιστημίου είναι αποκομμένος λόγω της κυκλοφορίας της οδού Σταδίου».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

kathimerini.gr

B2Green
By B2Green.gr 19:45, 26/05/2020