Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

Πότε θα ξεμπλοκάρει ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

B2Green avatar
08:59, 17/06/2020
Business > Υποδομές > Νέα

Πότε θα ξεμπλοκάρει ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

Civiltech

Τα προαπαιτούμενα προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του πολύπαθου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, ολοκληρώνει το υπουργείο Υποδομών.

Όπως ανέφερε, χθες, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, το έργο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τη νέα προγραμματική περίοδο, καθώς έχει λάβει το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης – DG-Regio.

Απομένει η έγκριση από την Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ (DG Grow), προκειμένου το έργο να επανέλθει στην παραχώρηση, όπως και η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με το εάν η συμφωνία που έχει πραγματοποιήσει το Δημόσιο με τους παραχωρησιούχους ενέχει ζητήματα μη συμβατής κρατικής ενίσχυσης. Τα τρία αυτά βήματα είναι απαραίτητα, προκειμένου το έργο, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, να "ξεκολλήσει".

"Ήρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο, να εντάξουμε το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας κι έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε χρόνο ρεκόρ θα σας έλεγα. Συμφωνήσαμε ένα έργο το οποίο είναι 310 εκατομμύρια - κι όχι 510 εκατομμύρια όπως ήταν ο προϋπολογισμός του έργου επί Σπίρτζη - σε 6 μήνες και παρά τα προβλήματα που είχαμε με την πανδημία, έχουμε ήδη στείλει αυτή τη στιγμή την πρώτη ειδοποίηση στη DG GROW. Έχουμε λάβει την έγκριση από τη DG REGIO, η οποία στην ουσία μας λέει ότι "από τη στιγμή που δεν σπάτε το έργο, εγώ σας εξασφαλίζω τη χρηματοδότηση για τη νέα προγραμματική περίοδο" σημείωσε, χθες, ο κ. Καραμανλής.

Πόσο έχει κοστίσει έως σήμερα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Καραμανλής, μέχρι σήμερα από το έργο έχουν ολοκληρωθεί μόνο 15 χλμ., με κόστος 6 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η απόφαση Σπίρτζη για κατάτμηση του αυτοκινητοδρόμου σε οκτώ διαφορετικές εργολαβίες, οδήγησε, κατά τον κ. Καραμανλή, σε υποχρεωτικές εκπτώσεις, έκπτωτους μειοδότες και "προβληματικές εταιρείες που αναλαμβάνουν τα έργα με τεράστιες εκπτώσεις και μετά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους".

Από τα 8 τμήματα του Πάτρα-Πύργος και παρότι έχει παρέλθει το ένα τρίτο του χρόνου υλοποίησης στο πρώτο, στην πρώτη εργολαβία, δεν έχει γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

Στο δεύτερο, η πρόοδος των εργασιών είναι 14%, επειδή η εταιρεία που το έχει αναλάβει είναι εβδόμης τάξεως, όπως είπε ο κ. Καραμανλής.

Στο τρίτο δεν έχει γίνει καμία εργασία γιατί υπήρχαν εκκρεμείς προσφυγές στο ΣτΕ, στο τέταρτο ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος ελλείψει εγγυητικής επιστολής, ενώ στο πέμπτο τμήμα η πρόοδος εργασιών δεν υπερβαίνει το 0,12%. "Εδώ υπάρχει και το εξής εκπληκτικό, έχουμε παραλάβει έναν υπέροχο σκουπιδότοπο. Ο δρόμος είναι γεμάτος σκουπίδια" ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Στο 6ο, 7ο και 8ο κομμάτι η πρόοδος των εργασιών είναι στο 2%, 0,63% και 0,1%. Στο τελευταίο δε κομμάτι ο ανάδοχος έχει κηρυχθεί έκπτωτος. "Για το όγδοο κομμάτι, ενώ ο ανάδοχος είχε εισπράξει προκαταβολή 1.000.400 ευρώ, οι εργασίες που έχει εκτελέσει είναι 40.000. Πήρε 1.000.400 για να κάνει εργασίες στο έργο, έχει εκτελέσει 40.000. Είναι προφανές με αυτά που σας λέω ότι το έργο δεν υπήρχε περίπτωση να τελειώσει το 2023, με αυτή την αρχιτεκτονική" σημείωση ο κ. Καραμανλής.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
dimitris.delevegos@capital.gr

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 08:59, 17/06/2020