Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

Ανέλκυση «Σάμινα», 20 χρόνια μετά

Ανέλκυση «Σάμινα», 20 χρόνια μετά

Civiltech

Την ανέλκυση του «Εξπρές Σάμινα», 20 χρόνια μετά τη βύθισή του, υπόσχεται το υπουργείο Ναυτιλίας. Αιτία, η εμφάνιση και πάλι μικρών κηλίδων πετρελαίου ή πίσσας, που υποδεικνύουν ότι το ναυάγιο εξακολουθεί να «αιμορραγεί» στον βυθό. Στο σημείο πάντως έχουν σπεύσει απορρυπαντικά πλοία και έχει τοποθετηθεί ειδικό πλωτό φράγμα.

Η διαρροή καυσίμων από το κουφάρι του ναυαγίου, κατά τη βύθιση του οποίου έχασαν τη ζωή τους 81 άνθρωποι στα ανοιχτά της Πάρου, έχει προκαλέσει προβληματισμό στο νησί. «Οι ποσότητες είναι μικρές, κυρίως μικρά κομμάτια πίσσας που έρχονται στην επιφάνεια και τα λιώνει ο ήλιος», λέει ο δήμαρχος του νησιού, Μάρκος Κωβαίος. «Ζητήσαμε και επενέβησαν απορρυπαντικά πλοία ιδιωτικής εταιρείας και του Λιμενικού, σε συμφωνία με το λιμενικό ταμείο Πάρου και την εταιρεία στην οποία ανήκε το πλοίο. Πραγματοποιήσαμε μετρήσεις για την ποιότητα των υδάτων κολύμβησης και ευτυχώς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θέλουμε όμως αυτή η υπόθεση να τελειώνει».

Προ διημέρου, ο κ. Κωβαίος συναντήθηκε στην Αθήνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Ο τελευταίος υποσχέθηκε ότι θα ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες ανέλκυσης του ναυαγίου. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, το περιβαλλοντικό σκέλος της υπόθεσης ελέγχεται από τη Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Λιμενικού Σώματος, που τις προηγούμενες ημέρες έστειλε δύτη να ελέγξει το ναυάγιο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αιτία για την εμφάνιση της ρύπανσης ήταν η θραύση ενός κομματιού του ναυαγίου, που βρίσκεται σε βάθος περίπου 18-20 μέτρων. Οσον αφορά το ζήτημα της ανέλκυσης, ο δρόμος είναι μακρύς καθώς πρέπει σε πρώτη φάση να προσδιοριστούν τα απαραίτητα βήματα.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Τρανταλίδη, ναυτιλιακό δικηγόρο, το πρόβλημα έχει τις ρίζες του σε δύο διεθνείς συμβάσεις που δεν έχει ακόμα κυρώσει η Ελλάδα: τη σύμβαση του 1996 για την αστική ευθύνη και αποζημίωση σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων ουσιών και τη Διεθνή Σύμβαση του Ναϊρόμπι του 2007 για την ανέλκυση των ναυαγίων. «Εάν οι υπουργοί Ναυτιλίας είχαν επιτελέσει το καθήκον τους, θα είχαν αποτραπεί τρεις οικολογικές βόμβες: "Εξπρές Σάμινα", "Sea Diamond" και "Αγία Ζώνη". Εάν είχαν ανελκυστεί τα ναυάγια αυτά θα είχε προστατευθεί το θαλάσσιο περιβάλλον από περιβαλλοντικές ζημιές και επικίνδυνες χημικές ουσίες και δεν θα ήσαν επικίνδυνα για τη ναυσιπλοΐα. Οι εκάστοτε υπουργοί άφησαν την πατρίδα μας με ανύπαρκτο θεσμικό πλαίσιο προστασίας της θάλασσας. Δεδομένου ότι η κύρωση μιας σύμβασης είναι πολιτική απόφαση, καλείται τώρα ο νυν υπουργός Πλακιωτάκης να επανορθώσει τις εγκληματικές παραλείψεις των 13 προκατόχων του (επί σειράν 24 ετών) και να προχωρήσει επειγόντως στην κύρωση των διεθνών συμβάσεων».

«Οταν έγινε το ναυάγιο του "Εξπρές Σάμινα", έγινε απάντληση καυσίμων και για ένα διάστημα το ναυάγιο παρακολουθείτο», λέει ο δήμαρχος Πάρου. «Οπως αποδεικνύεται, τα πράγματα δεν έγιναν όπως έπρεπε. Τώρα περιμένουμε το υπουργείο Ναυτιλίας να τηρήσει την υπόσχεσή του».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

kathimerini.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 09:16, 10/07/2020

Δημοφιλέστερα άρθρα