Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


Πραγματικότητα η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο

B2Green avatar
08:43, 15/07/2020
Business > Υποδομές > Νέα

Πραγματικότητα η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο

Civiltech

Την πρόθεση της Mytilineos να δώσει το παρών σε όλους τους διαγωνισμούς για έργα υποδομών, μεταφοράς, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του κλάδου EPC, επιβεβαίωσαν στελέχη της εταιρείας στο περιθώριο της χθεσινής τελετής εγκαινίων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη.

Μεταξύ των έργων αυτών περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι νέοι διαγωνισμοί για διαχείριση αποβλήτων, έργα μεταφοράς ενέργειας αλλά και εξειδικευμένα ενεργειακά έργα (υβριδικά, off grid) και έργα ενεργειακής αναβάθμισης.

Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής του νεοσύστατου τομέα έργων βιώσιμης ανάπτυξης Παναγιώτης Γαρδελίνος με τη στρατηγική κίνηση του μετασχηματισμού του τομέα κατασκευών η εταιρεία στοχεύει να αναπτυχθεί στοχευμένα στο χώρο των υποδομών, συνεχίζοντας παράλληλα να αξιοποιεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην κατασκευή θερμικών μονάδων.

Σε ό,τι αφορά στη σιδηροδρομική γραμμή που εγκαινιάστηκε χθες ο κ. Γαρδελίνος υπογράμμισε ότι η Mytilineos ανέλαβε το έργο το 2014 εν μέσω βαθιάς κρίσης και εθνικής εσωστρέφειας ωστόσο κατάφερε με σκληρή δουλειά να φτάσει στην ολοκλήρωσή του.

Ο κ. Γαρδελίνος εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο και ότι με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που δρομολογείται θα αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες που κρατούσαν τον κλάδο στάσιμο.

"Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων" πρόσθεσε ο κ. Γαρδελίνος.

Το παρών στα εγκαίνια έδωσε ο υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος τόνισε ότι "τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του".

Ο κ. Καραμανλής εξήρε τη συμβολή της Mytilineos για την έγκαιρη και άρτια ολοκλήρωση του έργου, σημειώνοντας ότι συγκαταλέγεται στις σοβαρές εταιρείες του κλάδου των κατασκευών. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων.

"Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ", υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι με το νέο έργο συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά και το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια.

Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις

Το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Η γραμμή παραδόθηκε σε κυκλοφορία επαναλειτουργώντας ξανά μετά από 10 και πλέον χρόνια διακοπής της.

Η απόσταση Αίγιο-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 2 ώρες και 20 λεπτά ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει 6 ζεύγη δρομολογίων προς την Αθήνα ή το αεροδρόμιο και αντιστρόφως. Το κόστος του εισιτηρίου θα είναι λιγότερο από 20 ευρώ.

Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

Το έργο στοχεύει:

στην μείωση του χρόνου διαδρομής και στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σιδηρόδρομου με ταυτόχρονη αύξηση της μεταφορικής ικανότητας της γραμμής και της αξιοπιστίας των δρομολογίων και

στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας τόσο κατά την κυκλοφορία των συρμών, όσο και κατά την κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών με την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος Σηματοδότησης και την κατάργηση των Ισόπεδων Διαβάσεων.

Του Χάρη Φλουδόπουλου

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 08:43, 15/07/2020