Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

Blink Europe: Φορτίζει την «επανάσταση» της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Blink Europe: Φορτίζει την «επανάσταση» της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Civiltech

Μέσα στο 2020 η Blink Europe θα ρίξει τα επόμενα ευρωπαϊκά της βήματα στην ηλεκτροκίνηση, αρχίζοντας από γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ οργανώνει την είσοδό της σε Ισπανία και Πορτογαλία, αλλά «όχι μέσα στο 2020», όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o τεχνικός διευθυντής της Blink Europe όπως και το «πράσινου» ομίλου Eunice κ. Γιώργος Πεχλιβάνογλου, τονίζοντας ότι για την επόμενη τριετία ο επενδυτικός σχεδιασμός των 10 εκατ. ευρώ, προβλέπει την τοποθέτηση στην Ελλάδα, 4.000-5.000 φορτιστών Βlink για ηλεκτρικά οχήματα.

Πριν ενάμισι έτος, ο Όμιλος Eunice, παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και δημιουργός καινοτόμων υβριδικών «πράσινων» συστημάτων, συνασπίσθηκε με την Αμερικανική Βlink Charging Co, πρωτοπόρο στον τομέα της διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι η κοινοπραξία Blink Charging Europe, που ήδη, μέσω της Blink Hellas έχει εγκαταστήσει 84 θέσης φόρτισης Blink στη χώρα, που ως το τέλος της χρονιάς θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις 150.

Το ενδιαφέρον επιχειρήσεων και φορέων για την ηλεκτροκίνηση έχει αυξηθεί μετά και την ψήφιση του νόμου που δίνει ισχυρά κίνητρα, από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη όπως τόνισε ο κ. Πεχλιβάνογλου.

«Τα κίνητρα είναι ουσιαστικά και δελεαστικά. Πέραν αυτού, η Blink Europe δεν πουλάει τους φορτιστές, η τοποθέτησή τους γίνεται με δική μας δαπάνη. Αυτοί θεωρώ πως είναι και οι σημαντικότεροι λόγοι που άνω του 50% των ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων, εκδηλώνει ενδιαφέρον για τους φορτιστές Blink, όπως επίσης μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες που διαθέτουν στόλους οχημάτων. Εάν κρίνουμε από το γεγονός ότι έχουμε παραγγελίες για 200 φορτιστές, που πρέπει να εκτελέσουμε στους επόμενους μήνες, εκτιμώ ότι η ανάπτυξη του δικτύου των φορτιστών Blink θα επιταχυνθεί ουσιωδώς, με το πακέτο της ολοκληρωμένης υπηρεσίας που τους συνοδεύει να διεισδύει δυναμικά στην αγορά»

Οι θέσεις φόρτισης, προσφέρουν στον οδηγό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πράσινη ενέργεια που η Eunice παράγει από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα και διαθέτει μέσω της θυγατρικής της WE ENERGY, εταιρείας εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ, με τα απαραίτητα πιστοποιητικά προέλευσης.

Urban traffic και ηλεκτρικά οχήματα

«Στόχος είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 50 χλμ., αλλά να μη γελιόμαστε, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα πρώτα 5-10 χρόνια ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, θα είναι το αυτοκίνητο πόλης και όχι των μεγάλων αποστάσεων. Οι εθνικές οδοί θα αποκτήσουν φορτιστές αλλά η έμφαση δίνεται στον αστικό χώρο και πέριξ αυτού, για το λεγόμενο urban traffic.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 84 σταθμοί της Blink στην Ελλάδα σε σύνολο περίπου 200. Η πρώτη μας κίνηση ήταν να τοποθετηθούν φορτιστές σε κάθε πόλη, όπως και έγινε. Υπάρχουν φορτιστές από Μονεμβασιά μέχρι Ορεστιάδα και τέσσερις στη Θεσσαλονίκη, διάσπαρτοι».

Η Blink Europe ακολουθεί τις ευρωπαϊκές και φυσικά ελληνικές προδιαγραφές, υλοποιώντας παράλληλα μία αυστηρή πολιτική ποιότητας, ενώ στήνει το δίκτυό της με δική της δαπάνη. Δεν πωλεί τους φορτιστές, μισθώνει τους χώρους και με επένδυση του Ομίλου κάνει την τοποθέτηση.

Η σχέση Eunice – Βlink, στην Blink Europe, δεν είναι μόνο μετοχική αλλά και πολύ ουσιαστική επειδή όλο το τεχνικό κομμάτι στην ανάπτυξη του φορτιστή της Blink για την Ευρώπη, είναι της Eunice, ένας φορτιστής που σχεδιάστηκε από το μηδέν. H Βlink βάζει σε αυτή τη συνεργασία την επίσης πολύ σημαντική ηλεκτρονική πλατφόρμα, που είναι απαίτηση του νόμου, τις πληρωμές από κινητό, τη real time επικοινωνία μεταξύ φορτιστών και πλατφόρμας και φυσικά την πολύ μεγάλη εμπειρία της Blink Aμερικής, ακόμη από το 2009, σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση ενός δικτύου φορτιστών.

«Το δίκτυο, συνολικά των σταθμών φόρτισης, είναι πολύ περιορισμένο γιατί οι πολίτες, όπως και οι επιχειρήσεις αλλά και οι φορείς, δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί τις δυνατότητες ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Από το ενδιαφέρον όμως που έχει αρχίσει να εκδηλώνεται, σε συνδυασμό με τα κίνητρα που δόθηκαν από την Πολιτεία, περιμένουμε ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει», δήλωσε ο κ. Πεχλιβάνογλου.

Ελληνικές πόλεις και δημόσια φόρτιση

Η Blink Europe, στην Ελλάδα, στις ελληνικές πόλεις της πυκνής δόμησης και των πολυκατοικιών, πρέπει να απαντήσει αποτελεσματικά σε μία κρίσιμη ερώτηση: Θα πάει ο φορτιστής στον πολίτη ή ο πολίτης στον φορτιστή;

«Κατ' αρχήν η ηλεκτροκίνηση είναι ανθρωποκεντρική αλλά ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει ένα τεράστιο θέμα που ακούει στη λέξη «πολυκατοικία». Στις πολυκατοικίες λοιπόν, αυτές που έχουν πυλωτές και χώρο στάθμευσης, οι θέσεις δεν είναι καθορισμένες. Πέραν αυτού, το ρεύμα είναι χαμηλής ισχύος, ενώ βέβαια το ρεύμα της οικοδομής είναι κοινόχρηστο οπότε δεν μπορεί, όλοι, να πληρώνουν για την έξτρα κατανάλωση του μερικών.

«Άρα η απάντηση είναι μία: δημόσιο δίκτυο. Σκεπτόμαστε λοιπόν που θα μεταβεί ο άνθρωπος με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θα πάει στο γυμναστήριο, στο σούπερ μάρκετ, στο εμπορικό κέντρο- mall, στο εστιατόριο. Συνεπώς επιδιώκεται η τοποθέτηση σε υφιστάμενα πάρκινγκ. Επίσης, οι δήμοι μπορούν να κάνουν τη διαφορά, αν αρχίσουν να χωροθετούνε θέσεις φορτιστών εκεί που βρίσκονται χώροι στάθμευσης, άρα περιμένουμε να δούμε πολλούς φορτιστές να τοποθετούνται σε πεζοδρόμια.

«Πρέπει και μπορούμε και στην Ελλάδα να πετύχουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 8-10 αυτοκίνητα ανά φορτιστή, αρκεί να έχουμε σωστές υποδομές», υποστήριξε ο τεχνικός διευθυντής της Blink Europe.

Άλλο σημαντικό στοιχείο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, είναι η εξασφάλιση της απαιτούμενης ισχύος, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να φορτιστεί σε περίπου ένα δίωρο. Σημειωτέον ότι η φόρτιση γίνεται περίπου δύο φορές την εβδομάδα αφού ένα αυτοκίνητο «βγάζει» με τη φόρτιση σχεδόν 250 χλμ. plus και οι περισσότεροι οδηγοί δεν διανύουν πάνω από 20 χλμ. την ημέρα.

Xώροι λοιπόν για τους φορτιστές, αλλά και ρεύμα με ισχύ που θα κάνει δυνατή τη γρήγορη φόρτιση.

Ηλεκτροκίνηση και «πράσινα» καύσιμα

Η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα, όπως υπογράμμισε ο κ. Πεχλιβάνογλου, αν η παρεχόμενη ισχύς προέρχεται από «πράσινα» καύσιμα. Η Eunice κάνει παραγωγή ενέργειας μόνο από ΑΠΕ, αλλά και όποιος άλλος βάζει φορτιστές θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι η ενέργεια που παρέχεται είναι από «πράσινη» πηγή.

«Αυτό μπορεί να διασφαλισθεί καθώς η παραγόμενη ενέργεια π.χ. από μία ανεμογεννήτρια, μπαίνει στο σύστημα. Ο παραγωγός παίρνει μία βεβαίωση από τον ΛΑΓΗΕ για την ισχύ που παρήγαγε και την οποία στη συνέχεια ο παραγωγός μπορεί να διαθέσει τους πελάτες του.

«Η παραγόμενη «πράσινη» ενέργεια, στη χώρα μας, μπορεί ανετότατα να υποστηρίξει την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Πέραν αυτού, να λάβουμε υπόψη μας, ότι το αυτοκίνητο γίνεται και μέσο αποθήκευσης ενέργειας, αν σκεφθούμε πως πχ 100 αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα στο Δίκτυο».

Ανάπτυξη και επέκταση εκτός Ελλάδος

Η Blink Europe δημιουργήθηκε πριν ενάμισι χρόνο και το πλάνο ανάπτυξης προέβλεπε ότι ως το τέλος του 2020 θα τοποθετούνταν 200 σταθμοί φόρτισης. Αλλά, συνέβη ο covid-19 που ανάγκασε στην επιβράδυνση των εργασιών. Εν τούτοις, τέλος του 2020 οι φορτιστές Blink θα έχουν υπερβεί κατά πολύ τους 150, με στόχο στα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια, να ξεπεράσουν τις 4.000 και ίσως να φτάσουν τις 5.000.

«Έχουμε ήδη παραγγελίες για περισσότερους από 200 φορτιστές. Οι παραγγελίες αυτές έγιναν από πολλά super market, ενώ υπάρχει και η συνεργασία μας με τη Nissan-Θεοχαράκης. Έχουμε παραγγελίες από ξενοδοχεία 4- 5 αστέρων, ενώ συζητάμε με το 50% και πλέον των ξενοδοχείων ανωτέρων κατηγοριών. Επίσης διαπραγματευόμαστε τοποθετήσεις σε malls και επιχειρήσεις πάρκινγκ» είπε ο κ. Πεχλιβάνογλου για να προσθέσει:

«Πολλές επιχειρήσεις σκέπτονται να αντικαταστήσουν τους στόλους των οχημάτων τους με ηλεκτρικά καθώς μέσω της αναγκαστικής χρήσης της πλατφόρμας παρακολουθείται η δαπάνη που γίνεται, ενώ το κόστος φόρτισης είναι στο ένα τρίτο ανά χλμ, σε σύγκριση με το κόστος της βενζίνης, όπως πολύ μικρότερο είναι και το κόστος συντήρησης. Στην ηλεκτροκίνηση, τονίζω, υπάρχει απόλυτος έλεγχος του ποιος φορτίζει».

Ισχυρά τα κίνητρα του κράτους

Σε ό,τι αφορά στα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Πεχλιβάνογλου υποστηρίζει πως η Ελλάδα, με το νόμο που πρόσφατα ψηφίστηκε, δίνει από τα σοβαρότερα κίνητρα που υπάρχουν στην Ευρώπη. Ακόμη και χώρες με παραγωγή οχημάτων, όπως π.χ. η Γερμανία δίνουν αντίστοιχα με τα ελληνικά κίνητρα. Τα κίνητρα με τις επιδοτήσεις αλλά και τις εκπτώσεις φόρου, είναι σημαντικά για ιδιώτες και ακόμη περισσότερο για επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι φυσικά τα φθηνότερα στην αγορά, αλλά με την επιδότηση γίνονται στην τιμή ανταγωνιστικά, ενώ είναι ασυναγώνιστα στα κόστη συντήρησης. Πέραν αυτού, οι μπαταρίες να είναι πλέον πολύ αξιόπιστες καθώς όλοι οι εισαγωγείς δίνουν εγγύηση καλής λειτουργίας για 8 έτη.

Απλός ο τρόπος φόρτισης

Ο τρόπος πληρωμής είναι ακριβός ίδιος με το e-pass των αυτοκινητοδρόμων, εξήγησε ο κ. Πεχλιβάνογλου. O ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού οχήματος, μέσω της πλατφόρμας της Blink, που σημειωτέον είναι κρυπτογραφημένη για λόγους ασφαλείας, πιστώνει το λογαριασμό του με χρήματα. Όταν το αυτοκίνητο συνδεθεί στο φορτιστή, η εφαρμογή «βλέπει» εάν υπάρχουν χρήματα στο λογαριασμό οπότε και αρχίζει η φόρτιση.

H Βlink Europe είναι μέλος της κοινοπραξίας Hubject, ενός συστήματος που με το roaming εξυπηρετεί τον ηλεκτροκίνητο τουρισμό. Όποιος έρχεται από άλλη χώρα, με τη δική του κάρτα και μέσω του δικού του παρόχου, μπορεί να φορτίζει σε θέση της Blink. Πέραν αυτού, επειδή η Blink Europe θα επεκταθεί σε αρκετές άλλες χώρες τα επόμενα χρόνια, μέσω τη Blink Platform εξασφαλίζεται ένας ενιαίος τρόπος τιμολόγησης και όλοι οι χρήστες, μπορούν να περνάνε απροβλημάτιστα από φορτιστή σε φορτιστή.

Το ...Europe σημαίνει δουλειές στην Ευρώπη

Το όνομα της κοινοπραξίας είναι δηλωτικό. Η Blink Europe θα επεκταθεί πρώτα σε κοντινές χώρες που δεν έχουν και μεγάλη ανάπτυξη στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οργανώνεται και το πότε θα μπούνε Πορτογαλία και Ισπανία. Η επέκταση αυτή θα αρχίσει στους επόμενους μήνες και θα συνεχιστεί στα επόμενα χρόνια, ενώ Πορτογαλία και Ισπανία πάνε για μετά το 2020.

Εντός του 2020 θα μπούνε πολλοί σταθμοί στη Θεσσαλονίκη, στο κέντρο και στα περίχωρα, όπως επίσης στη Χαλκιδική μα και σε άλλα σημεία στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ σταδιακά θα ανακοινωθούν και συνεργασίες με Δήμους.

Η Eunice συνεχίζει στον «πράσινο δρόμο»

Η Eunice, ένας ελληνικός καταπράσινος όμιλος, συνεχίζει στους τομείς δραστηριότητάς της, καθώς οι κλασικές ΑΠΕ και τα υβριδικά συστήματα έχουν συνέργειες μεταξύ τους κι' ο φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόνο ένα κομμάτι του νέου ενεργειακού περιβάλλοντος. Η Eunice πέραν από τα μεγάλα έργα που έχει στον προγραμματισμό της και είναι περίπου στα 1.000 ΜW, έχει μεγάλη ανάπτυξη στους έξυπνους μετρητές, στα μεγάλα και μικρά υβριδικά συστήματα, στα «πράσινα» νησιά και στη μετεξέλιξη του project της Τήλου καθώς και στην ανάπτυξη λογισμικού.

Άννη Καρολίδου

grtimes.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 09:17, 21/09/2020