Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

Τα προβλήματα της Nikola εγείρουν ερωτήματα για την Tesla - Να δούμε αν θα απαντήσει ο Musk στην ''Battery Day''

Τα προβλήματα της Nikola εγείρουν ερωτήματα για την Tesla - Να δούμε αν θα απαντήσει ο Musk στην ''Battery Day''

Civiltech

Η μετοχή της εταιρείας ηλεκτρικών φορτηγών Nikola Corporation επλήγη σφόδρα στη διαπραγμάτευση της Δευτέρας. Και παρότι η Tesla έχει εδραιωθεί ως η διασημότερη και πολυτιμότερη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, σε αντίθεση με τη Nikola, εντούτοις το γεγονός αυτό αναπόφευκτα επιφέρει συγκρίσεις.

Για την ακρίβεια, οι πρόσφατες ειδήσεις για τη Nikola εγείρουν δύο ζωτικής σημασίας ερωτήματα για την Tesla και τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Έλον Μασκ, που αφορούν τις μπαταρίες που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία. Θα περιμένουμε να δούμε αν θα δώσουν απαντήσεις στη σημερινή "Ημέρα Μπαταρίας" της εταιρείας που θα πραγματοποιηθεί μαζί με την ετήσια γενική συνέλευσή της.

Η περίπτωση της Nikola

Τα προβλήματα της Nikola ξεκίνησαν πριν μιάμιση εβδομάδα όταν η εταιρεία short-selling Hindenburg Research δημοσίευσε μια έκθεση όπου αμφισβήτησε το αν τα σχέδια της Nikola για την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών "κρύβουν" κάποια σημαντική πρωτοποριακή τεχνολογία και άφησε αιχμές για το αν η εταιρεία παραπλάνησε τους επενδυτές.

Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) να αρχίσει να διερευνά το θέμα.

Την άνοιξη, η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο μέσω αντίστροφης συγχώνευσης, και το καλοκαίρι ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας συνεργασίας με την GM, κίνηση που οδήγησε σε αύξηση της τιμής της μετοχής της (την ίδια στιγμή ωστόσο αποκάλυψε ότι η GM θα κατασκευάζει τις μπαταρίες για την υποτιθέμενη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων).

Νωρίς σήμερα το πρωί, δε, ο ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Nikola, Τρέβορ Μίλτον, παραιτήθηκε από τη θέση του.

Η σύγκριση με την Tesla

Σε αντίθεση με τη Nikola, ωστόσο, η Tesla είναι πολύ μεγαλύτερη και καθιερωμένη πλέον εταιρεία. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2003, ήτοι πριν από 17 και πλέον χρόνια. Επιπλέον, το 2019, η Tesla παρέδωσε 367.656 οχήματα, τη στιγμή που η Nikola δεν έχει ακόμη να επιδείξει κάποιο απτό αποτέλεσμα.

Επίσης, εάν κανείς αναζητήσει στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ πατέντες που έχουν κατοχυρωθεί στην Tesla, θα βρει 565 αποτελέσματα, ενώ οι αναζητήσεις για πατέντες της εταιρείας που περιέχουν τον όρο "μπαταρία" στον τίτλο αποφέρουν 126 αποτελέσματα (έως το πρωί της 21ης Σεπτεμβρίου 2020).

Είναι σαφές λοιπόν ότι η Tesla είναι μια "πραγματική" εταιρεία, με "απτά" προϊόντα, πραγματικά έσοδα και προστατευόμενη πνευματική ιδιοκτησία.

Επομένως οι επενδυτές δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο τις δύο εταιρείες. Άσχετα με την κριτική που δέχονται τόσο ο Έλον Μασκ όσο και η Tesla -δικαίως ή όχι-, η τελευταία αποτελεί πραγματική εταιρεία. Μπορεί η Tesla να μην εμφανίζει συνήθως κερδοφορία και η κεφαλαιοποίησή της πιθανώς είναι πολύ μεγαλύτερη από την πραγματική της αξία, ωστόσο τα αυτοκίνητα και τα SUV της φίρμας κυκλοφορούν στους δρόμους, και οι φαν της λατρεύουν τα οχήματά της.

Παρ' όλα αυτά, η μετοχή της Tesla υποχώρησε επίσης εχθές το πρωί, όταν η τιμή του τίτλου της Nikola σημείωσε "βουτιά". Ειδικότερα, κατά την πρώτη μία ώρα της συνεδρίασης της Δευτέρας η μετοχή της Tesla κατέγραφε απώλειες άνω του 5% πριν ανακάμψει στη συνέχεια και γυρίσει σε θετικό έδαφος για να κλείσει τελικά με άνοδο 1,6%. Αντίθετα, ο τίτλος της Nikola έκλεισε τη χθεσινή συνεδρίαση με πτώση της τάξης του 20%.

Αναμφίβολα η έκθεση της Hindenburg, η έρευνα της SEC, η παραίτηση του Μίλτον και οι αμφιβολίες που έχουν προκύψει για την επίδοξη εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις για ολόκληρη τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Η περίπτωση της Nikola δε εγείρει (όπως προαναφέρθηκε) δύο κρίσιμα ερωτήματα για την Tesla: αν η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του Μασκ κατέχει την απαραίτητη, ζωτικής σημασίας τεχνολογία κυψελών (μπαταριών) και αν μπορεί να παράξει η ίδια τις μπαταρίες της στο εγγύς μέλλον.

Μέχρι στιγμής δεν έχουμε την απάντηση για κανένα από τα δύο αυτά ερωτήματα, αλλά ίσως ο Έλον Μασκ και η ομάδα του να μας πουν περισσότερα σήμερα, στο πλαίσιο της "Ημέρας Μπαταρίας" της Tesla.

Της Ellen R. Wald - Forbes

capital.gr

Δωρεάν προσφορές από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Run My Project by B2Green

B2Green
By B2Green.gr 09:16, 22/09/2020