Main Menu

εξοικονόμηση - ενέργεια - ΑΠΕ - θέρμανση - δόμηση - περιβάλλον
ενημέρωση - business - τεχνολογία - οδηγός αγοράς


"Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" • Ομάδα Ενημέρωσης

ΣΕΚΑ: Η αγορά στη μετά Covid εποχή

ΣΕΚΑ: Η αγορά στη μετά Covid εποχή

Civiltech

Για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για την αγορά στη μετά covid εποχή, θα πρέπει να κάνουμε μία αναδρομή για το πού βρισκόμασταν και πού έχουμε φτάσει σήμερα. Σε αυτή την αναδρομή ξεκινάμε από την αρχή της κρίσης, μιας και τότε ζήσαμε ένα σοκ, είδαμε επιχειρήσεις να έρχονται σε αδιέξοδα, όμως προχωρήσαμε μπροστά, φτάσαμε στα capital control, πάλι πανικός, όμως ανακάμψαμε και από αυτό και σιγά-σιγά ξεκινήσαμε να βλέπουμε με μεγαλύτερη ακόμη αισιοδοξία ένα μέλλον επιχειρηματικό να ανοίγεται μπροστά μας.

Όμως, μία νέα καταιγίδα ήρθε, λεγόταν κορονοϊός. Είναι σημαντικό να δούμε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Αρχικά πανικός, στη συνέχεια αποφάσεις εν θερμώ, με ότι συνεπάγεται αυτό για την κάθε επιχείρηση. Θεωρώ ότι εδώ θα πρέπει να σταθούμε και να αναλύσουμε λίγο την αγορά, προκειμένου να δούμε με διαφορετικό μάτι προς τα πού θα πρέπει να κατευθυνθούμε.

Εν μέσω κρίσης, πάντα υπήρχε μια δικαιολογία με την κατάσταση που επικρατούσε. Θα πρέπει να συγχωρείτε ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε όλες τις μορφές του, η επιχειρηματική αξιοπιστία διαταράχτηκε, όμως αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει μόνιμα και να επαναλαμβάνεται συνέχεια.

Προσωπικό μου πιστεύω είναι ότι πρέπει πλέον να δούμε την αγορά με ψυχραιμία και επιχειρηματική λογική, να αρχίσουμε να δίνουμε την ποιότητα και την προστιθέμενη αξία στο προϊόν μας με το ανάλογο κόστος πάντα. Να πάψουμε πλέον να σκεφτόμαστε πως δε θα χάσουμε τη δουλειά, δίνοντας χαμηλότερη τιμή, η οποία ποτέ δεν έχει πάτωμα, αλλά να υποστηρίζουμε το παράθυρο που κατασκευάζουμε και να αιτιολογούμε σωστά και με επιχειρήματα γιατί έχει αυτή την τιμή.

Δε θεωρώ ότι με τη φορολογία και το ασφαλιστικό κόστος που επικρατεί στη χώρα μας, έχουμε περιθώρια να δίνουμε έκπτωση και στη συνέχεια επιπλέον έκπτωση, προκειμένου να μη χαθεί μία δουλειά. Αυτό φέρνει σε αδιέξοδο τις επιχειρήσεις στο κλείσιμο κάθε χρονιάς.

Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι κάθε έκπτωση που δίνεται αφαιρεί κεφάλαιο από την κερδοφορία της επιχείρησης. Η λογική για μεγαλύτερο τζίρο με μεγάλη έκπτωση σε κάθε δουλειά, δε βοηθάει εμάς τους κατασκευαστές και δε βοηθάει την ταμειακή ρευστότητα της επιχείρησής μας.

Σε αυτό, θέλω να σταθώ λίγο, η τιμή προς τα κάτω πολλές φορές δεν έχει όρια. Φτάσαμε να βλέπουμε να δίνονται εκπτώσεις στις τιμές του εξοικονομώ, να κάνουν δώρα πόρτες ασφαλείας και σήτες, δόθηκε η δυνατότητα στους πελάτες να διαπραγματεύονται επιπλέον έκπτωση με τον κατασκευαστή που θα τους φτιάξει τις πόρτες και τα παράθυρα με την προσφορά στο χέρι, με τη χαμηλότερη τιμή πάντα και όχι την πιο αναλυτική και εμπεριστατωμένη.

Σε όλα αυτά, θα πρέπει να προσθέσουμε και τον ανταγωνισμό που προκύπτει από την απευθείας πώληση, τριγωνικά ή με οποιοδήποτε άλλον τρόπο από τις εταιρείες προμηθευτές μας. Βέβαια αυτό δε συμβαίνει με όλες τις εταιρείες και δεν έχουν στραφεί όλες προς αυτή την κατεύθυνση ανεύρεσης πελατών, αυτό όμως έδωσε το δικαίωμα σε άλλους πελάτες, ξενοδόχους, κατασκευαστικές εταιρείες και λοιπούς, να διαπραγματεύονται με τον κατασκευαστή με άνισους όρους.

Βέβαια, σε αυτό έχουμε ευθύνη και εμείς οι κατασκευαστές. Υπήρξαν κατασκευαστές οι οποίοι στην ουσία τοποθετούσαν ή κατασκεύαζαν κουφώματα για τον προμηθευτή τους στις τιμές που είχε ορίσει αυτός.

Όλα αυτά τα συζητάμε, τα ζούμε, αλλά θα πρέπει να βρούμε τρόπο να σταματήσουν, θα πρέπει πλέον να μπουν κανόνες στην αγορά, να υπάρξουν τα σωστά κοστολόγια, ποιότητα και επιχειρηματική αξιοπιστία.

Φτάσαμε στο 2020, ζήσαμε αρκετά πράγματα περάσαμε μία κρίση, ζήσαμε έναν κορονοϊό, υπήρξε πολλή δουλειά, υπήρξε λίγη δουλειά, υπήρξε μέτρια δουλειά, όμως υπήρχε πάντα δουλειά.
Είμαστε ένας ευνοημένος κλάδος, αυτό θα πρέπει να το κατανοήσουμε. Θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον πανικό και τις φοβίες. Θα πρέπει να μπορούμε να ορίσουμε τις τιμές που πρέπει να πουλάμε για να υπάρχει κέρδος και υγιής ανταγωνισμός, προκειμένου να έχουμε τη δουλειά που θα μας δώσει την κερδοφορία, που χρειάζεται η επιχείρηση μας για να επιβιώσει και να έχει ταμειακή ρευστότητα.

Όλα τα παραπάνω με την προϋπόθεση, ότι ξέρουμε και μπορούμε να υποστηρίξουμε την τιμή για το προϊόν το οποίο κατασκευάζουμε και τοποθετούμε, έχοντας όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μία σύγχρονη πώληση και έναν ευχαριστημένο πελάτη, ο οποίος θα έχει πάρει τα προϊόντα που παράγγειλε στην τιμή που τα παράγγειλε , με τις προδιαγραφές που είχαν οριστεί.

Όπως επίσης, την εγγύηση που θα έχει ο πελάτης από τον κατασκευαστή, καθώς και να τηρηθούν οι όροι πληρωμής που είχαν συμφωνηθεί για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Συνάδελφοι, με όλα αυτά που αναφέρω, θέλω να γίνει ξεκάθαρο ότι θα πρέπει όσο γίνεται πιο άμεσα, η αγορά να επανέλθει στην κανονικότητα και να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός.

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι είμαστε ένας κλάδος ο οποίος είχε, έχει, και θα συνεχίσει να έχει δουλειά, διότι είναι απαραίτητη η αντικατάσταση πορτών και παραθύρων για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, η οποία μας δίνει πλέον κατά κύριο λόγο δουλειά.

Όπως επίσης, και οι νέες δουλειές, είτε μέσω προγραμμάτων είτε μέσω νέων εξοικονομώ που έρχονται. Στο χέρι μας είναι να μπορέσουμε αυτό να το κάνουμε σωστή επιχειρηματική δράση προς όφελος της επιχείρησής μας.

Κωνσταντίνος Διαμαντής
Πρόεδρος ΣΕΚΑ

B2Green
By B2Green.gr 12:57, 29/09/2020

Δημοφιλέστερα άρθρα